Facciata della struttura - sera/notte

Recensioni per Inter Luxury Hotel

4 out of 5
Inter Luxury Hotel
Kazanchis area, Guinea Conakry (Tito) St, Addis Ababa

Recensioni

7,2

Buono

Valutazione di 10 - Eccellente. 54 su 266 recensioni" "
Valutazione di 8 - Buono. 105 su 266 recensioni" "
Valutazione di 6 - Soddisfacente. 67 su 266 recensioni" "
Valutazione di 4 - Scarso. 24 su 266 recensioni" "
Valutazione di 2 - Terribile. 16 su 266 recensioni" "

7,8/10

Pulizia

7,6/10

Personale e servizio

6,2/10

Servizi

7,0/10

Condizioni e dotazioni della struttura

8,0/10

Ecosostenibilità

Recensioni

8/10 Buono

francesca, roma

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Ritorno al presente
Dopo un tour affascinante ma faticoso del Nord Etiopia, l'unica giornata trascorsa in questo albergo di Addis prima del ritorno in Italia, grazie alla disponibilità del personale ed ai servizi alberghieri, è stata di riposo assoluto !

8/10 Buono

Giovanni M., Morciano di Romagna (italy)

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Commento generale
In generale, è un buon hotel, in ottica posizione. Forse il rapporto qualità/prezzo è leggermento alto, ma sicuramente è un hotel valido da considerare per viaggi di lavoro ad Addis

6/10 Soddisfacente

Luigi, Milano

Non mi è piaciuto: Personale e servizio
Viaggio di lavoro
Generalmente confortevole , ma carente in: - Servizi di lavanderia , mai puntuali. - Ristorante: menù limitato, costi troppo cari in relazione al posto, qualità scadente

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Personale e servizio e condizioni e dotazioni della struttura
Comodo in centro città
Peccato che attorno all'albergo sia tutto in costruzione

8/10 Buono

Ugo, Belluno

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, comfort della camera
Un soggiorno molto confortevole, lo consiglio!
Buon hotel in ottima posizione. La camere sono confortevoli e bene attrezzate, il personale molto cortese e servizievole. Ristorante di buona qualità e colazione a buffet abbondante. buoni i servizi, palestra, spa, wi-fi gratuito, shuttle bus per l'aeroporto. Un po' caro in certi periodi ma è un problema comune a vari alberghi a Addis

4/10 Scarso

Viaggiatore verificato

Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura

6/10 Soddisfacente

vincenzo, catania

Mi è piaciuto: Pulizia e condizioni e dotazioni della struttura

8/10 Buono

Aman

Soggiorno di 6 notti a giugno 2023
Risposta di Sam, il giorno 3 lug 2023
Dear Aman,We would like to express our sincere thanks for choosing our hotel for your stay, and we want you to know that the time you have taken to share your accommodation experience is extremely valuable for us. We are happy to learn that your stay was comfortable and enjoyable. We hope to welcome you again soon. Front office ManagerSamrawit Teshome

10/10 Eccellente

Andrei

Soggiorno di 1 notte a giugno 2023
Risposta di Sam, il giorno 3 lug 2023
Dear Andrei,We would like to express our sincere thanks for choosing our hotel for your stay, and we want you to know that the time you have taken to share your accommodation experience is extremely valuable for us. We are happy to learn that your stay was comfortable and enjoyable. We hope to welcome you again soon. Front office ManagerSamrawit Teshome

8/10 Buono

Zelalem

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Das Hotel ist im Zentrum von Addis, in "Kazanchis". Dort findet man einfach alles. Von der Deutschen Bäckerei "Kaiser" bis Jazz Live show Mittwochs um die Ecke in "Breeze". Das Personal ist stets freundlich und das Zimmer sehr sauber. Wenn ich wieder in Addis bin, bin ich bestimmt wieder dort ;-)
Soggiorno di 9 notti a maggio 2023
Risposta di Sam, il giorno 6 giu 2023
Dear Zelalem,Thank you for taking the time to leave your feedback. It is gratifying to read that you enjoyed our location and that our staff is doing well. Your kind words have been shared with everyone here, we look forward to welcoming you back soon! Best regards, Front office ManagerSamrawit Teshome

10/10 Eccellente

Aman

Soggiorno di 1 notte a giugno 2023
Risposta di AB, il giorno 1 lug 2023
Dear Aman,Greetings from Inter Luxury Hotel Addis Ababa. Thank you for taking time to review us and we are happy to have serve you. Looking forward your next visit again.

10/10 Eccellente

Monica

Viaggio con famiglia e bambini piccoli, Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Staff are very nice and friendly. The heated pool on the roof top was a great entertainment for the kids.
Soggiorno di 5 notti ad aprile 2023
Risposta di Sam, il giorno 15 apr 2023
Dear Monica, Thank you for taking the time to share with us your warm review and ratings us. Your kind comment makes our service consistent in delighting guests like you. We are glad to know you enjoyed our facilities and are happy with or service. We look forward to welcoming you back again and again on your future visit.Kind regardsSamrawit Teshome

8/10 Buono

Amare

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi
The lift was horrible,
Soggiorno di 7 notti a gennaio 2023
Risposta di sam, il giorno 5 apr 2023
Dear Amare, Thank you for this fabulous review. We are so glad you enjoyed your stay with us. It was a pleasure to have you as guest ,we promise to work on and fix our elevator you noted. We hope to welcome you back the next time. Warm regards, Front office Manager Samrawit

6/10 Soddisfacente

Paul

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia
Non mi è piaciuto: Servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Place has a nice gym. However, staff not too friendly, had an issue with my shower and on requsting for solutions no one came. Internet really bad too
Soggiorno di 2 notti a marzo 2023
Risposta di Sam, il giorno 5 apr 2023
Dear Guest,Thank you for taking the time to write and post your review. First of all, we would like to thank you for your positive comments about our our staff. It is with concern that we find out that you weren't fully satisfied with our internet. Your feedback is very much appreciated and has been communicated to the relevant departments. All your remarks are taken into consideration to improve our hotel. We wish you could give us another chance to win you back.Kind Regards,Front office ManagerSamrawit

8/10 Buono

Paul

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
The fittings are a tad old but overall a nice quiet place
Soggiorno di 1 notte a marzo 2023
Risposta di Ab, il giorno 22 mar 2023
Dear Paul,Greetings from Inter Luxury Hotel. Thank you for taking time to share us your experience and we are happy to know that you were had great time at Inter Luxury. Looking forward your next visit.

8/10 Buono

William

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi
Elevators not always working properly.
Soggiorno di 6 notti a febbraio 2023
Risposta di AB, il giorno 22 feb 2023
Dear William,Greetings from Inter Luxury Hotel and we thank you for taking time to share us your experience. We really sorry for the in-convince of the lift and will go through the details to make it upright.

6/10 Soddisfacente

Mustafa

Soggiorno di 5 notti a febbraio 2023
Risposta di AB, il giorno 19 feb 2023
Dear Mustafa,Greeting From Inter Luxury Hotel and Thank you for taking time to share us your experience.

10/10 Eccellente

Berhanu

Soggiorno di 4 notti a gennaio 2023
Risposta di AB, il giorno 25 gen 2023
Dear Berhanu,Greeting From Inter Luxury Hotel,Thank you for making Inter Luxury Hotel your stop over in Addis Ababa, Ethiopia. And Thank you for taking time to share as your experience.

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
I had excellent service at all times and the staff were always helpful and friendly
Soggiorno di 15 notti a marzo 2021
Risposta di Nardos,, il giorno 24 dic 2021
Dear Guest, Thank you very much for rating your stay in Inter Luxury Hotel. Your feedback gives us motivation to keep improving our services and ensuring the highest level of satisfaction for our guests. Our team is happy to note that you enjoyed our service and polite staff. Our team would like to express our gratitude for your positive comments and we would love to have the chance to welcome you back in the nearest future. With Kind Regards,

6/10 Soddisfacente

Mahmoud, Saudi arabia

Mi è piaciuto: Personale e servizio e servizi
Near to airport But hotel is old need renouvation Payment by expedia not recived by hotel may due no good comunication
Soggiorno di 3 notti a gennaio 2020
Risposta di BRKTI, il giorno 7 ago 2020
We would like to apologize for your recent experience. We're sorry to hear you were less than satisfied with service. you can expect email from me soon.

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Personale e servizio
Convinient location and good service for the price
Soggiorno di 1 notte a novembre 2019
Risposta di Brkti, il giorno 17 dic 2019
Dear Guest thank you for staying with us,we wish you all the best on your travelling. i hope your coming back here and we are glad to welcoming you again to our property any time. with great hospitality regards Biruktawit .E Front office manager

2/10 Terribile

Ernest, Zurich

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia
Non mi è piaciuto: Servizi e condizioni e dotazioni della struttura
it is a run down hotel - African 3*, most staff is friendly but incompetent, rooms are clean, but in terrible conditions
Soggiorno di 2 notti a novembre 2019
Risposta di BRKTI, il giorno 13 dic 2019
We would like to apologize for your recent experience. We're sorry to hear you were less than satisfied with service. We pride ourselves on our service and the high quality standards we maintain. We would like to make things right. You can expect a call/email from me soon to discuss what occurred and how we might make it up to you. Yours sincerely, biruktawit .E Front office Manager Intercontinental hotel Addis

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Non mi è piaciuto: Condizioni e dotazioni della struttura
Clean room and very friendly staff. Nice to have pool and gym. Breakfast is good value. Internet was fast. Location is very good. However the state of disrepair of the rooms was disappointing (balcony doors would not lock in two Different rooms, the safes did not work in either room, and the television reception was barely useable). Overall I would stay here again if the price was below that of neighboring hotels which offer better amenities and nicer lobby environments.
Soggiorno di 6 notti a novembre 2019
Risposta di BRKTI, il giorno 13 dic 2019
We would like to apologize for your recent experience. We're sorry to hear you were less than satisfied with service. We pride ourselves on our service and the high quality standards we maintain. We would like to make things right. You can expect a call/email from me soon to discuss what occurred and how we might make it up to you. Yours sincerely, biruktawit .E Front office Manager Intercontinental hotel Addis

2/10 Terribile

Dund, Washington DC

Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
The hotel staff isn’t really know what they are doing
Soggiorno di 1 notte a ottobre 2019
Risposta di BRKTI, il giorno 13 dic 2019
We would like to apologize for your recent experience. We're sorry to hear you were less than satisfied with service. We pride ourselves on our service and the high quality standards we maintain. We would like to make things right. You can expect a call/email from me soon to discuss what occurred and how we might make it up to you. Yours sincerely, biruktawit .E Front office Manager Intercontinental hotel Addis

2/10 Terribile

Valkyrie

Non mi è piaciuto: Pulizia, condizioni e dotazioni della struttura, comfort della camera
Soggiorno di 3 notti a ottobre 2019
Risposta di Brkti, il giorno 17 dic 2019
We would like to apologize for your recent experience. We're sorry to hear you were less than satisfied with service. We pride ourselves on our service and the high quality standards we maintain. We would like to make things right. You can expect a call/email from me soon to discuss what occurred and how we might make it up to you. Yours sincerely, biruktawit .E Front office Manager Intercontinental hotel Addis

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 2 notti a ottobre 2019
Risposta di sam, il giorno 3 lug 2023
Dear guest,We would like to express our sincere thanks for choosing our hotel for your stay, and we want you to know that the time you have taken to share your accommodation experience is extremely valuable for us. We are happy to learn that your stay was comfortable and enjoyable. We hope to welcome you again soon. Front office ManagerSamrawit Teshome

4/10 Scarso

Viaggiatore verificato

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia, servizi, condizioni e dotazioni della struttura
There is a construction site just in front and the hotel interior can get noisy too, with loud music playing from the lobby and doors banging.
Soggiorno di 4 notti ad agosto 2019

4/10 Scarso

Viaggiatore verificato

Viaggio con la famiglia
Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
This is definitely NOT a 5-star hotel. Maybe a 3. I don’t understand in what way they rate themselves as 5. The service was slow and inadequate (they constantly forgot to put utensils in the dining room or to even take our orders properly). The staff is unprofessional and lacks simple logic (they forgot to call our shuttle bus to the airport, forgot to send in room service, offered spa that didn’t work...). The rooms are not cleaned properly (dirty towels are not replaced, sheets aren’t changed, floor isn’t cleaned...). The food is just so so (The breakfast buffet is tasteless for the most part). Overall, it was a very disappointing stay. For the price you pay, this is inadmissible. Bad management all around. I’m surprised they haven’t been sued for using the name Intercontinental since they are not part of that chain. They’re giving that hotel a very bad name.
Soggiorno di 8 notti ad agosto 2019

4/10 Scarso

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia e servizi
空港シャトルを予約していたのに、到着しても車がおらず、ホテルに電話して再度手配してもらう必要があった。空港で1時間程度待った。 部屋をアップグレードしていたはずだが、普通のシングルルームしか無いと言われ、予約と全く違う部屋となった。
Soggiorno di 1 notte ad agosto 2019

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Pictures misrepresented the property, lack of water clogged sink
Soggiorno di 2 notti ad agosto 2019

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Soggiorno di 3 notti a luglio 2019

2/10 Terribile

Viaggiatore verificato

Viaggio di coppia
Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Absolutely horrible experience. Misleading to be a brand name hotel. No affiliation with the ihg properties. Hotel is old and rundown. Definitely not a 5star. No hot water and the bedsheets had a horrible smell. Will not recommend this hotel!
Soggiorno di 1 notte a luglio 2019

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Excellent
Was quick but nice
Soggiorno di 1 notte a luglio 2019
Risposta di Sam, il giorno 3 lug 2023
Dear Guest,We would like to express our sincere thanks for choosing our hotel for your stay, and we want you to know that the time you have taken to share your accommodation experience is extremely valuable for us. We are happy to learn that your stay was comfortable and enjoyable. We hope to welcome you again soon. Front office ManagerSamrawit Teshome

8/10 Buono

Presley

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 2 notti a giugno 2019

6/10 Soddisfacente

Bjarne

Mi è piaciuto: Personale e servizio
Non mi è piaciuto: Condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
No generator backup at this 5star level hotel.
Først stay at Intercontinental Addis Ababa. Nice lobby and rooftop pool. But very worn and torn room and bathroom at 3rd floor. Not a 5star level at all. The electricity at the gym were not present, which affected the use of threadmill, stepmachines etc., and the hotel didnt have any generator backup. Again not a 5star lever.
Soggiorno di 1 notte a maggio 2019

2/10 Terribile

JINGWEI

Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
The problem is rather the government, or say the management of the society. There are so many strange regulations in that country, but not so much effort to raise the level of service and cleanness
Soggiorno di 2 notti ad aprile 2019

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia e condizioni e dotazioni della struttura
Despite booking a Deluxe room, it was on the small size. The staff were also somewhat offhanded. The driver who picked me up from the airport did not understand what I needed him to do.
Soggiorno di 5 notti a febbraio 2019

4/10 Scarso

Christopher

Non mi è piaciuto: Pulizia, condizioni e dotazioni della struttura, comfort della camera
Not a true Intercontinental Hotel.
We booked the hotel, thinking it was a part of the Intercontinental Hotel chain. It is not. While the lobby looked fairly nice, the room was very worn out, the restaurant didn't have many things on the menu, and it was an overall disappointment to what we expected.
Soggiorno di 1 notte ad aprile 2019

2/10 Terribile

Samantha

Non mi è piaciuto: Personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura, comfort della camera
Horrible experience, hotel overbooked, bad mgmt
This was a horrific hotel. After arriving at 11:30pm, I arrived with a group and they told us that they had overbooked the hotel and had to bus us somewhere else. There was no choice in this and no warning. They bused us to an even worse hotel that didn't feel safe and was less quality that what we had paid for. The hotel is horribly mismanaged and touts itself as a 5 star hotel. Then they had a problem with the booking when I tried to check out. I had already paid but they had no record of me paying. I had to argue with reception for 45 minutes for them to finally realize that I had paid and check me out. The hotel rooms were dirty, the wifi never worked, the food made most of my colleagues sick, but the worst part was being forced to stay in a hotel that was even worse and not receiving any compensation. I would not recommend this hotel if you want a reliable room. Also, it is NOT part of the intercontinental chain.
Soggiorno di 7 notti a marzo 2019

8/10 Buono

MOLLIE

Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Overall the stay was good, the bed was very hard which was not a good night’s sleep. But the breakfast buffet was great, service was great, good WiFi which is always hard to find in Ethiopia.
Soggiorno di 1 notte a marzo 2019

4/10 Scarso

Viaggiatore verificato

Viaggio di lavoro
Non mi è piaciuto: Personale e servizio e servizi
Hot water in bathroom not working. Ha had to call each time to be fitted No supersport tv facility Poor room service dinner Except breakfast other meals poor
Soggiorno di 3 notti a marzo 2019

8/10 Buono

Zaid

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, comfort della camera
Soggiorno di 6 notti a febbraio 2019

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Excellent location in the city center. Staff are very willing to help and friendly. The prices of food, room service and massages are affordable if you have a low budget. Very great value for your money
Soggiorno di 3 notti a febbraio 2019

2/10 Terribile

Viaggiatore verificato

Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 1 notte a gennaio 2019

8/10 Buono

Robert

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 2 notti a dicembre 2018

2/10 Terribile

Hassan, Mombasa

Non mi è piaciuto: Personale e servizio e condizioni e dotazioni della struttura
Highlights. The name is misleading, it is not an Intercontinental Brand therefore the expectations are set high and the reality is extremely disappointing. Very poorly run hotel with things breaking down. What I liked Their room wifi is extremely good and one of the best in Addis Ababa. Major Issues My room door lock kept getting broken during my stay and this seemed not to be a big concern for the hotel, I had to call repairs three times. I was locked inside the room on four occasions where I could not get out without someone from front office coming to open the door from outside. Worse still they never fixed the door even after I kept complaining, I had to check out two days earlier and look for another hotel. Amenities The hotel has a spacious gym though this also has broken down equipment either not working entirely or uncomfortable to use. Breakfast Very Poor.
Soggiorno di 7 notti a novembre 2018

2/10 Terribile

JUDE

Mi è piaciuto: Pulizia
Non mi è piaciuto: Personale e servizio
The service is one of the worst I have experienced in recent time, it took the front desk staff over one hour thirty minutes to confirm my booking and assign a room to me. I ordered for food, it too over 2 hours after several reminders for the food to be brought to my room and another 1hr for the waiter to bring the bill for me to sign, banging my door when I had already slept with my experience in Adis ababa I do not think I will ever stay in any intercontinental hotel again.
Soggiorno di 1 notte a novembre 2018

10/10 Eccellente

John

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Great hotel.
The stay was awesome. Comfortable hotel and good food. General manager took time to introduce himself and offer to help if we needed any assistance.
Soggiorno di 1 notte ad agosto 2018
Risposta di Dagnu Getu, il giorno 15 ott 2018
Dear john THANK YPU SO MUCH FOR YOUR GOLDEN COMMENT. Best regards

8/10 Buono

Alexandre

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Good stay at INtercontinental Hotel in addis
The WI-FI connexion was not operational during the night. It w&as fixed by the IT person the following morning
Soggiorno di 1 notte a settembre 2018
Risposta di Ass. front office manager, il giorno 15 ott 2018
Dear Alexandre thanks a lot for your comment.