Esterni

Recensioni per Sofitel Legend The Grand Amsterdam

5 out of 5
Sofitel Legend The Grand Amsterdam
Oudezijds Voorburgwal 197, Amsterdam, North Holland

Recensioni

9,6

Eccezionale

Valutazione di 10 - Eccellente. 801 su 1000 recensioni" "
Valutazione di 8 - Buono. 137 su 1000 recensioni" "
Valutazione di 6 - Soddisfacente. 41 su 1000 recensioni" "
Valutazione di 4 - Scarso. 9 su 1000 recensioni" "
Valutazione di 2 - Terribile. 12 su 1000 recensioni" "

9,6/10

Pulizia

9,6/10

Personale e servizio

9,4/10

Servizi

9,6/10

Condizioni e dotazioni della struttura

9,4/10

Ecosostenibilità

Recensioni

10/10 Eccellente

Kirill

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Good hotel, nice location
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 4 feb 2024
Thank you for taking the time to review your stay with us. We really appreciate your wonderful rating and we are very delighted to hear you enjoyed the nice location and the hotel! We look forward to the pleasure of hosting you again at Sofitel Legend the Grand for your future stay in Amsterdam.

8/10 Buono

ANTONIO

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
In general the structure appears clean, elegant, but with high-cost services
Soggiorno di 9 notti a dicembre 2023
Risposta di Stan Cremers - Senior Duty Manager, il giorno 8 gen 2024
First of all, we wish to thank you for sharing your experience here on Expedia about your recent stay with us at Sofitel Legend the Grand Amsterdam. First of all I would like to thank you for your the compliments with regards to our decor, we embrace our history and are more than proud to show our guests. I would also like to thank you for your feedback with regards to the value of our services. We will discuss this matter internally and take appropriate actions where possible. Hopefully we may welcome you back at Sofitel Legend the Grand Amsterdam during your next trip to the Netherlands.

10/10 Eccellente

Lorenzo

Soggiorno di 2 notti a gennaio 2024
Risposta di Stan Cremers - Senior Duty Manager, il giorno 8 gen 2024
First of all, we wish to extend our gratitude for choosing Sofitel Legend The Grand for your most recent stay. We greatly appreciate your very positive feedback and we are thrilled to learn that you have enjoyed your visit with us. We will be more than delighted to welcome you back for your next travel in Amsterdam.

10/10 Eccellente

Andrea

Viaggio di gruppo
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Il meglio che c’è ad Amsterdam Tutto assolutamente perfetto 👌
Risposta di Joep Beset - Senior Duty Manager, il giorno 2 nov 2022
We are delighted you enjoyed your experience, and to hear that everything exceeded your expectations, thank you for taking the time to write this positive feedback on Expedia. We hope to welcome you back in the near future at Sofitel Legend The Grand Amsterdam.

10/10 Eccellente

Alessandra, Roma

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Personale gentile, attento e simpatico. Posizione centrale vicino a tutto.
Soggiorno di 3 notti a gennaio 2020
Risposta di Joep Beset - Duty Manager, il giorno 9 gen 2020
It is a pleasure to read that you loved your stay and we hope to have the pleasure to welcome you back soon at Sofitel Legend The Grand Amsterdam.

10/10 Eccellente

Roberto, Amsterdam

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Camera silenziosa pulita hotel in posizione eccellente per il centro di Amsterdam
Soggiorno di 3 notti a ottobre 2019
Risposta di Thijs, il giorno 7 nov 2019
Dear Guest, Thank you for sharing your kind feedback with us in regards to your stay at Sofitel Legend The Grand Amsterdam. Your kind feedback serves as encouragement to our entire staff to continue to deliver excellence in hospitality to all our guest. We look forward to welcoming you back when you return to beautiful Amsterdam in the near or distant future. With kind regards, Guest relations at Sofitel Legend The Grand Amsterdam

10/10 Eccellente

LUIGI

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Classe e confort
Purtroppo ho trascorso una sola notte in questo fantastico hotel a due passi da Piazza Dam, cioè dal cuore di Amsterdam. Posso dire che, nonostante la ampiezza della struttura, il check-in e il check-out sono stati velocissimi. Stanza comoda, spaziosa e con vista su un canale. Silenziosa e tranquilla. Ho anche provato uno dei due ristoranti dell’albergo, il bistrot Bridges veramente carino anche se con prezzi da Amsterdam. Ho avuto la fortuna di trovare italiani, sia alla reception Nicoletta e Filippo, sia alla colazione, Luca. Tutti bravissimi cortesissimi molto professionali e cordiali. Una menzione speciale per la colazione:spettacolare come nella tradizione Sofitel. Se ritornerò per un soggiorno ad Amsterdam, come spero, lo sceglierò ad occhi chiusi. Consigliatissimo
Soggiorno di 1 notte a maggio 2019
Risposta di Charlotte Weber - Management Assistant , il giorno 14 mag 2019
First let me say how much of a pleasure it was to have you staying with us recently at The Grand and thank you for taking the time to post a review on Expedia. I am delighted that you have received the right service, as high quality service is one of our top priorities. It’s with great pride that I read your kind words about our team, they get a lot of satisfaction from guests who show their appreciation. I have therefore shared your lovely review with the entire team. We look forward to welcoming you back at The Grand in the near future and hope to see you again soon.

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 3 notti a marzo 2019
Risposta di Joep, il giorno 2 apr 2019
We would like to thank you for the 5 out of 5 score! Your feedback is much appreciated and we hope to welcome you back soon at The Grand.

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Hotel di pregio, ottima posizione, personale cortese, unica pecca il terzo letto tipo brandina, scomodo e non al livello della qualità della struttura.
Soggiorno di 3 notti a gennaio 2019
Risposta di Joep, il giorno 11 gen 2019
We would like to thank you for sharing your most valuable feedback here on Expedia regarding your recent stay with us. Your kind words are much appreciated and we will use your feedback as tool to improve ourselves where needed. Thank you once again for your feedback and of course for staying with us and we hope to welcome you back to Sofitel Legend The Grand Amsterdam.

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 4 notti a ottobre 2018
Risposta di Joep, il giorno 19 ott 2018
Thank you for grading us with the highest score here on Expedia, this is very encouraging for the entire team. We hope to welcome you again at The Grand!

10/10 Eccellente

Iacopo, Grosseto

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Bellissimo albergo
Posizione eccezionale,vicino al centro. Abbiamo preso la junior suite,veramente molto bella e servizio impeccabile! Torneremo presto!!
Soggiorno di 2 notti ad agosto 2018
Risposta di Joep, il giorno 13 set 2018
Thank you for taking the time to write this positive feedback on Expedia. We are delighted you enjoyed your experience, and to hear that everything exceeded your expectations. Your words are very encouraging for the entire team! We hope to welcome you back soon at Sofitel Legend The Grand Amsterdam!

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Praticamente perfetto
Servizio eccellente, ci sente coccolati dall’arrivo alla partenza con estrema discrezione. Il bagno della nostra stanza ha un marmo nero nella doccia e come pavimento, benché nuovo, eè presente del calcare, questo non permette di dare 10 alla pulizia della stanza ma 9. Per il resto l’hotel è da 10 per tutto. Inoltre avendolo scelto per il servizio senza glutine ho riscontrato attenzione e qualità anche in questo servizio.
Soggiorno di 5 notti ad agosto 2018
Risposta di Joep, il giorno 5 set 2018
Thank you so much for your most kind words regarding your stay at Sofitel Legend The Grand Amsterdam. We are thrilled to read that you loved our services and I am pleased to read that you have enjoyed our gluten free offers. We hope to welcome you back soon at 'The Grand'!

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Personale e servizio e condizioni e dotazioni della struttura
Bello ma....
Hotel affascinante, ottima colazione, ottima posizione, personale efficiente e disponibile ma gli standard di pulizia non corrispondono ad un 5 stelle. Gli ambienti necessitano, a mio avviso, di manutenzione.
Soggiorno di 3 notti a luglio 2018
Risposta di Roel Backus, il giorno 31 lug 2018
Gentile cliente, Grazie della bellissima recensione del nostro hotel! Siamo molto contenti che la sua permanenza è stata piacevole e ci auguriamo di rivederla presto. Le assicuriamo che saranno intraprese tutte le misure necessarie al fine di migliorare la qualità delle prestazioni citate. Cordiali saluti, Roel Backus

10/10 Eccellente

Paola Maria Elisa

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Risposta di Joep, il giorno 30 apr 2018
I would like to thank you for sharing your experience on Hotels.com. We appreciate your kind review and we hope to welcome you back soon at Sofitel Legend The Grand Amsterdam.

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Tutto perfetto accoglienza perfetta personale molto preparato e cortese
Soggiorno di 1 notte a gennaio 2018
Risposta di Joep, il giorno 25 gen 2018
Thank you for taking the time to provide such positive feedback following your recent visit to Sofitel Legend The Grand Amsterdam, we are delighted you enjoyed your experience, and to hear that everything exceeded your expectations. I do hope to have the pleasure of welcoming you back again soon.

10/10 Eccellente

F.

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Hotel eccellente
L'hotel offre servizi di livello assoluto, in linea con le stelle che lo classificano. La sua posizione è strategica per un turista e si raggiunge in 10 a piedi dalla stazione centrale. Camera ampia, letti confortevoli, bagno persino dotato di TV di fronte alla vasca. Personale gentile e disponibile. Lo consiglio senza dubbi. Unici (piccoli) nei: il prezzo della colazione un po' troppo alto e la mancanza di qualcuno nella reception che parli ... italiano
Risposta di Remco G., il giorno 5 ott 2016
Thank you for the great review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.

10/10 Eccellente

Lorenzo, Bergamo

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Comfort ai massimi livelli.
Hotel estremamente bello e lussuoso, arredato con gusto e servizio ineccepibile: camerieri e reception professionali e gentili. Sembrava di essere a casa.
Risposta di Remco G., il giorno 26 feb 2016
Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.

10/10 Eccellente

david, roma

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Elegante hotel nel centro di Amsterdam.
Hotel confortevole personale disponibile e cortese. la posizione centrale strategica per la visita alla città. Ottimi i servizi ristorante e spa. L'acqua della piscina era un po fredda il personale cortese e preparato

10/10 Eccellente

massimiliano, roma

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
super comfort
credo il miglior hotel di amsterdam.Posizione ideale e centrale ma tranquilla.Servizio impeccabile.E' un hotel pieno di personale giovane e gentilissimo.Mi è stata riservata la suite e devo dire che ho gradito.Ho visitato anche il ristorante e usufruito di un 'ottima cena

8/10 Buono

Stefania, Mestre

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Hotel centralissimo con standard elevati
Il sofitel è centralissimo, in ottima posizione ma allo stesso tempo molto tranquillo, camere silenziose e ottima qualità del sonno. Personale molto professionale, attentissimo, solerte e premuroso ma non invadente, soprattutto il sig. Anuar che la mattina ci serviva la colazione nella biblioteca, servizio impeccabile e attentissimo, molto cortese! Le camere sono pulite e moderne con tutti confort, il bagno è molto bello e la doccia molto ampia, forse unico piccolo neo le camere standard sono un po' piccole ma si sta molto bene. Lo consiglio caldamente

10/10 Eccellente

Francesco, Roma

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Albergo stupendo
Hotel di lusso in zona centrale a 200 metri da piazza Dam (forse un po' troppo vicino al Distretto a luci rosse). Il personale è estremamente gentile e disponibile, per esempio hanno visto dalla scheda che mia figlia compiva gli anni e la sera al rientro ci hanno fatto trovare in camera una torta e un biglietto di auguri, cosa che ci ha sorpreso e fatto molto piacere. I servizi e la pulizia sono accurati.

8/10 Buono

Giancarlo, Roma

Mi è piaciuto: Personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura, comfort della camera
buon albergo in posizione molto centrale
l'albergo gode di un'ottima fama (5stelle) tuttavia le nostre esperienze di viaggio ci hanno portato in hotels 5 stelle con prestazioni (stato della mautenzione e dotazioni delle camere) migliori. Vantaggioso comunque il rapporto qualità/prezzo del viaggio.

10/10 Eccellente

t

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Lussuoso hotel nel cuore di Ameterdam
L'hotel ha soddisfatto pienamente le nostre aspettative. Personale molto qualificato, gentile e premuroso. Ottimo servizio anche per le prenotazioni di musei. Massimo confort e pulizia della camera.

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Ottimo hotel
Hotel situato in una delle zone più belle di Amsterdam , vicino piazza Dam e il quartiere a luci rosse ,affacciato su uno dei tanti canali . Pulito , confortevole e in ottima posizione ,ma un po' caro soprattutto la colazione ( 35€ a persona ) ,per questo abbiamo scelto di farla fuori dall'hotel .

10/10 Eccellente

brimbra, torino

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno indimenticabile
Un albergo bello ed elegante in centro città. Camere curate e con letto comodo ed enorme! Una bella SPA ed un personale gentile e cordiale . Fantastico

10/10 Eccellente

roberto, bologna - italy

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Storia e confort
Albergo in posizione strategica a due passi da piazza Dam. Connubio perfetto di comodità, confort e servizi. Stanze moderne e curate nei dettagli in una location che racconta la storia. Possibilità di utilizzo dei servizi della SPA completamento gratuito, locale contenuto ma molto gradevole e completo. Assolutamente da consigliare per una vacanza da ricordare.

10/10 Eccellente

Raimondo, Milano, Italia

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Nel cuore della città, nel cuore della storia
Albergo fantastico, situato in un edificio ricco di storia, ma arredato in maniera moderna e con molto gusto. Tutti i confort. Camera pulitissima e ampia (non era una di quelle base, ma nemmeno una suite). Posizione eccellente nel centro di Amsterdam. Personale disponibile e gentile, sempre. Ovviamente, essendo un cinque stelle, non ha prezzi popolari, ma, considerato quello che offre non direi nemmeno che è particolarmente caro (oppure ho trovato una offerta vantaggiosa). Che dire? Fantastich!

10/10 Eccellente

Cesare, Milano

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Un ottimo Hotel
Viaggio molto anche all'estero e spesso incappo in fregature. Questa volta è il contrario, tutto è stato al di sopra delle mie aspettative. Albergo fantastico, personale molto attento e camera pulitissima, moderna e confortevole. Non solo: avevo chiamato per chedere un check in anticipato e mi era stato chiesto un corrispettivo che invece non mi è stato addebitato. Veramente un'ottima accoglienza

8/10 Buono

mariapia, bologna

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Hotel spettacolare
Ideale per posizione: zona tranquilla ma centrale, facile muoversi a piedi per visitare la città. Non disturba la vicinanza con quartiere a luci rosse.

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
meraviglioso hotel in posizione ottimale

10/10 Eccellente

barbara, napoli

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera

10/10 Eccellente

Fang

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Beautiful hotel and good service.
Soggiorno di 4 notti ad aprile 2024
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 25 apr 2024
We extend our sincere gratitude for your review of your stay at Sofitel Legend The Grand Amsterdam. You are rating us a perfect 5/5 which we really appreciated. Your satisfaction is our top priority, and we are delighted to hear that you enjoyed our beautiful hotel and the good service provided by our ambassadors. It would be our pleasure to welcome you back to The Grand when your travels bring you to Amsterdam again.

6/10 Soddisfacente

STEVE

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
The rooms lack USB ports for charging. The windows offer a difficult view and are draughty. The maximum room temperature was 25 centigrade which is too cold for us. Bridges restaurant has a very limited menu. Room was clean and modern with a nice turn down service. Coffee is free in the room but there is the usual mini bar. Bed very comfortable. Lighting a bit dim and quite a few TV channels missing. Online room service menu was inoperative but the old fashioned method was satisfactory. We thought the room was smaller than expected. Transportation can be difficult owing to a one way system which means that a 10 minute walk equals more than a half hour in an Uber. Overall - average to good.
Soggiorno di 4 notti ad aprile 2024
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 25 apr 2024
First of all, we appreciate you taking the time to share your feedback with us. We are pleased to hear that you had an overall good stay at Sofitel Legend The Grand Amsterdam. Your rating of 3 out of 5 is valuabe. Your thorough feedback is appreciated, and we will take immediate steps to address the areas where we fell short of perfection. Please accept our sincere apologies for any inconvenience you have experienced.Furthermore, we are pleased that our turn-down service added an extra touch of luxury to your experience. Our team takes great pride in maintaining an ambiance of cleanliness and contemporary elegance to ensure our guests’ utmost comfort and satisfaction in the modern hotel rooms. Again, we appreciate your feedback and hope to have the opportunity to welcome you back to The Grand, where we strive to exceed our guests' expectations.

8/10 Buono

Ron, Glen Mills

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
The hotel is gorgeous and the staff is excellent. If you want a quiet room, do not get a canal view. Loud drunk people walking past all hours of the night.
Soggiorno di 4 notti a febbraio 2024
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 19 apr 2024
Thank you for your positive feedback regarding your recent stay at Sofitel Legend The Grand and our excellent ambassadors. We are delighted you enjoyed your stay with us. We apologize for any disturbance caused by noise from the canal. We will look into ways to minimize this issue for our guests in the future. We appreciate your feedback and hope to welcome you back for another enjoyable stay at The Grand.

10/10 Eccellente

Jean, San Jose

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
We really enjoyed our stay. Friendly staff, excellent food, centrally located.
Soggiorno di 4 notti ad aprile 2024
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 12 apr 2024
Thank you very much for your kind words regarding your stay in our prestige suite with canal view at Sofitel Legend The Grand. We are delighted to hear that you appreciated the friendliness of our ambassadors and the excellent food. We are also pleased to know that you enjoyed the hotel's prime location and we look forward to welcoming you back for another enjoyable stay in the future at The Grand.

10/10 Eccellente

SANDEEP

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 1 notte ad aprile 2024
Risposta di Hidde van der Flier - Duty Manager, il giorno 8 apr 2024
We appreciate your excellent rating of 5 out of 5 for your recent stay at Sofitel Legend The Grand Amsterdam. Your feedback score indicates that we have successfully met your expectations, and we are delighted to read this. We hope to welcome you back again for your next trip to Amsterdam.

10/10 Eccellente

Erin

Very nice
Soggiorno di 2 notti ad aprile 2024
Risposta di Hidde van der Flier - Duty Manager, il giorno 5 apr 2024
We appreciate your excellent rating of 5 out of 5 for your recent stay at Sofitel Legend The Grand Amsterdam. Your feedback score indicates that we have successfully met your expectations, and we are delighted to receive this positive rating. We hope to welcome you back again for your next trip to Amsterdam.

6/10 Soddisfacente

Trevor, Southport

Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Soggiorno di 3 notti a marzo 2024
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 28 mar 2024
We are sorry to hear that your stay with us fell short of your expectations at Sofitel Legend The Grand Amsterdam. Your feedback score from 3 out of 5 is invaluable. Guest satisfaction is our top priority, and our ambassadors are committed to upholding the high standard of five-star service that we are known for, ensuring every guest receives nothing short of excellence. Hopefully we have been able to satisfy most of this. Your feedback is important to us, and we invite you to contact our Guest Relations to share any additional details about your stay, allowing us the opportunity to address any concerns and find a suitable solution.Your satisfaction is our top priority, and we hope for the opportunity to welcome you back to The Grand for your future trip to Amsterdam.

10/10 Eccellente

Ian

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Nice bed, quiet room. Amazing breakfast and great location staff was amazing
Soggiorno di 3 notti a marzo 2024
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 26 mar 2024
Thank you so much for your positive feedback regarding your recent stay at Sofitel Legend The Grand. We are thrilled to hear that you enjoyed our comfortable Sofitel Mybed, quiet room, and especially our amazing breakfast served at Bridges. It is wonderful to know that our location and ambassadors lived up to your expectations. We hope to welcome you back in the future at The Grand for another enjoyable stay.

10/10 Eccellente

Tremaine

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Personale e servizio, servizi, condizioni e dotazioni della struttura
Great stay!
Soggiorno di 4 notti a marzo 2024
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 16 mar 2024
Thank you for your fantastic feedback regarding your recent stay at Sofitel Legend The Grand Amsterdam. We are thrilled to hear that you had a great stay with us and awarded us a perfect score. It is wonderful to know that you enjoyed your time here. We look forward to welcoming you back for another fantastic stay in the future at The Grand.

2/10 Terribile

joseph, allentown

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
The bed was horrible. The lighting (or lack of it) in the room was ridiculous. The bathroom layout was bizzare. Sink at one end, toilet at the other and shower in the middle. Had to walk through the shower to go from toilet to sink.
Soggiorno di 2 notti a marzo 2024
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 16 mar 2024
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We are sorry to hear that your experience with the Sofitel Mybed, lighting, and bathroom layout did not meet your expectations. Kindly be aware that our hotel rooms come in various layouts and we regret that yours did not align with your needs and preferences. Your comments are valuable to us, and we will take them into consideration as we continue to strive for improvements. Despite the challenges you encountered, we hope that you will consider giving us another chance in the future. It would be our pleasure to welcome you back at Sofitel Legend The Grand Amsterdam.

10/10 Eccellente

Megan

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 3 notti a marzo 2024
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 5 mar 2024
Thank you for the excellent rating. We are delighted that you had a great experience during your stay at Sofitel Legend The Grand Amsterdam. We look forward to welcoming you back for another wonderful visit in the future.

10/10 Eccellente

rebecca

Luxurious Especially great beds and great service
Soggiorno di 2 notti a febbraio 2024
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 3 mar 2024
We appreciate your excellent rating of 5 out of 5 for your recent stay at Sofitel Legend the Grand Amsterdam. Your feedback score indicates that we have successfully met your expectations. Our aim is to provide all our guests with our five star service during their stay and I am proud to read how you have experienced the service of our ambassadors. We will be more than delighted to welcome you back for your next travel to Amsterdam.

10/10 Eccellente

Jefferson

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
We had an issue upon check in and the staff went above and beyond to rectify it immediately. Special thanks to Fillipo, whose actions and generosity define hospitality. He made our stay extra special. If only all hotels could have staff members like him. World class hotel, world class staff. Highly recommended. Will absolutely stay at the Sofitel Grand in the future.
Soggiorno di 1 notte a febbraio 2024
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 27 feb 2024
Thank you for taking the time to share your experience regarding your recent stay at Sofitel Legend The Grand Amsterdam. We are pleased to hear that you had a positive stay with us, and we appreciate your rating of 5 out of 5.It is wonderful to hear that our attentive ambassador contributed to your satisfaction during your stay. We will gladly pass on your compliments to the team as recognition for their exceptional efforts. We are grateful for your recommendation and it would be wonderful to have you stay with us again at The Grand on your next trip to Amsterdam.

10/10 Eccellente

Huagang

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Excellent locations and services
Soggiorno di 1 notte a gennaio 2024
Risposta di Joep Beset - Senior Duty Manager, il giorno 25 gen 2024
Thank you very much for your wonderful review score regarding your latest visit to us at Sofitel Legend The Grand Amsterdam. It is a pleasure to see that you have enjoyed your stay with us and we would be more than pleased to welcome you back again soon.

10/10 Eccellente

Thomas

Soggiorno di 4 notti a dicembre 2023
Risposta di Timo Zijlstra - Duty Manager, il giorno 4 feb 2024
We appreciate your excellent rating of 5 out of 5 for your recent stay at Sofitel Legend the Grand Amsterdam. Your feedback score indicates that we have successfully met your expectations. We will be more than delighted to welcome you back for your next travel to Amsterdam.

10/10 Eccellente

Lily

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Elegant hotel with the kindest and most professional staff! Special thanks to Sofia at the concierge desk for being so sweet and helpful ♥️ I will for sure be back!
Soggiorno di 5 notti a dicembre 2023
Risposta di Stan Cremers - Senior Duty Manager, il giorno 8 gen 2024
We wish to thank you for taking the time to write this review. At Sofitel Legend The Grand Amsterdam we always strive for excellence and it is always a pleasure to receive positive feedback. We would especially like to extend our gratitude for your kind words regarding our colleagues, we will be sure to share them with our team. We are more than pleased to read you have enjoyed your Suite and all the facilities our hotel has to offer. We will be more than delighted to welcome you back for your next stay in Amsterdam.

10/10 Eccellente

Lionel Bruno Jean

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Amazing hotel, great staff, perfect location within the city. Staff was friendly and professional. Absolutely would return when we visit again.
Soggiorno di 2 notti a dicembre 2023
Risposta di Joep Beset - Senior Duty Manager, il giorno 29 dic 2023
Thank you very much for your recent stay with us during this festive season and for sharing your wonderful review here on Expedia. It was a pleasure having you and we do hope to welcome you back at Sofitel Legend The Grand Amsterdam in the near future.

2/10 Terribile

Tommy

Mi è piaciuto: Pulizia
Non mi è piaciuto: Personale e servizio e servizi
Amazing hotel rooms very high standard, but many of the hotel employees and staff are very arrogant and passive aggressive and they intentionally created fake conflicts to embarrass the hotel guests. I only come back for the rooms, because the staff is always rude.

10/10 Eccellente

KEVIN

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 2 notti a novembre 2023
Risposta di Stan Cremers - Duty Manager, il giorno 6 dic 2023
We wish to thank you for taking the time to write this review. At Sofitel Legend The Grand Amsterdam we always strive for excellence so it is always a pleasure to receive positive feedback. We are delighted to learn you enjoyed your visit with us. We hope to welcome you back soon for your next travel to Amsterdam.