Interni

Recensioni per Hotel Metropole

3.5 out of 5
Hotel Metropole
31 Place de Brouckere, Brussels

Recensioni

8,0

Ottimo

Valutazione di 10 - Eccellente. 373 su 1000 recensioni" "
Valutazione di 8 - Buono. 365 su 1000 recensioni" "
Valutazione di 6 - Soddisfacente. 163 su 1000 recensioni" "
Valutazione di 4 - Scarso. 54 su 1000 recensioni" "
Valutazione di 2 - Terribile. 45 su 1000 recensioni" "

8,2/10

Pulizia

8,4/10

Personale e servizio

7,8/10

Servizi

7,4/10

Condizioni e dotazioni della struttura

Recensioni

8/10 Buono

Beatrice

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Buon hotel!
Ottima esperienza. Hotel comodo e ottimo rapporto qualità prezzo
Soggiorno di 4 notti a febbraio 2020

8/10 Buono

Beatrice

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Ottimo!
Mi sono recata a Bruxelles per lavoro. Ottimo rapporto qualità prezzo e location molto comoda e centrale
Soggiorno di 4 notti a febbraio 2020

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 3 notti a settembre 2019
Risposta di Hôtel Metropole, il giorno 13 set 2019
Dear guest, Thank you for your review. We are delighted that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia e condizioni e dotazioni della struttura
Il personale reception e facchini molto professionale, personale delle pulizie mi ha prima suonato il campanello e poi bussato alle h 8.27 per rifare la camera e mi ha disturbato essere svegliata. Ho gradito moltissimo le bibite in omaggio. La camera era datata e mancava un guardaroba, la porta era rotta. Gli ambienti comuni ben tenuti ed eleganti
Soggiorno di 2 notti ad agosto 2019
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 6 set 2019
Dear guest, Thank you for your review. We are glad that you appreciated the service at our front desk. However, we are sorry to hear that your stay didn't fully meet your expectations. On behalf of our entire team we would like to apologize for the inconvenience you experienced with your room and our Housekeeping team. Your feedback wille be shared with the team concerned in order to avoid this kind of situation in the future. Nevertheless, we would like to ensure you that it is not a representative experience in our hotel and it would be our pleasure to welcome you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Soggiorno di 3 notti ad agosto 2019
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 13 ago 2019
Dear Guest, Thank you for your review. We are glad that you had a pleasant stay in our hotel. It would be a pleasure to welcome you back soon. Kind Regards, Hotel Metropole

8/10 Buono

Stefania

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, comfort della camera
Soggiorno di 2 notti ad agosto 2019
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 7 ago 2019
Dear Stefania, Thank you for your review. We are delighted that you liked your stay in our hotel. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind Regards, Hotel Metropole

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Non mi è piaciuto: Comfort della camera
GOOD BUT DO NOT SLEEP ON THE 1ST FLOOR
i ALWAYS STAY HERE BUT THIS TIME THEY GAVE ME A ROOM ON THE FIRST FLOOR AND IT WAS A NIGHTMARE. EXTREMELY NOISY WITH WORKERS WHO STARTED BANGING ON METAL OUTSIDE THE WINDOW AT 7.30 AM. BAD EXPERIENCE
Soggiorno di 1 notte a maggio 2019
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 24 mag 2019
Dear guest, Thank you for your review. We are really sorry to hear that you experienced noise issue from your room on the first floor. On behalf of our entire team we would like to sincerely apologize for the inconvenience. You feedback will be taken into account in order to improve our service and facility in the future. We would like to ensure you that it is not a representative stay in our hotel and it would be our pleasure to welcome you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

6/10 Soddisfacente

Francesco

Non mi è piaciuto: Condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 1 notte a maggio 2019
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 14 mag 2019
Dear Francesco, Thank you for your review. We are sorry that your stay didn't fully meet your expectations. Our team stays at your disposal if you would like to share in more details your feedback. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 Eccellente

Simona, Milan

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
hotel very nice, clean and the staff is very kind.
Soggiorno di 2 notti ad aprile 2019
Risposta di Hotel Metropole Brussels, il giorno 9 apr 2019
Dear Simona, Thank you for your wonderful review. We are delighted to hear that you enjoyed your stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole Brussels

10/10 Eccellente

GianpietroS., Ferrara

Viaggio di coppia, Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Splendido albergo fine 800 in condizioni eccezionali.Non è solo un posto dove soggiornare è un grande affresco della società degli ultimi due secoli viste le personalità che Vi hanno soggiornato.Ho avuto l’onore di avere la stanza di fronte a quella dedicata e do ve ha forse dimorato Isador Duncan , stessa e precursore della danza moderna na.Non perdetevi il Cafe Metropole , una vera bomboniera. E si pranza pure bene!Dovendo andare a riprendere mia figlia al termine del suo Erasmus spero che a fine maggio ci siano tariffe altrettanto convenienti perché ho già deciso di tornare al Metropole!
Soggiorno di 5 notti a febbraio 2019
Risposta di Hotel Metropole Brussels, il giorno 6 mar 2019
Dear Pietro, Thank you for your wonderful review! We are delighted to hear that you had a lovley stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole Brussels

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Personale e servizio
Non mi è piaciuto: Comfort della camera
Hotel maestoso, ma purtroppo solamente all’ingresso. Camera poco spaziosa, vista pessima. Al mattino e alla sera tanti rumori dalle camere circostanti. Nota positiva : sei bevande nel frigo bar gratuite. Personale gentile.
Soggiorno di 3 notti a dicembre 2018
Risposta di Hotel Metropole Brussels, il giorno 26 dic 2018
Dear guest, Thank you for your review! We are glad you enjoyed the atmosphere of our hotel and the dedication of our staff. However, we are sorry to hear your stay didn't fully meet your expectations. On behalf of the entire team we would like to apologize for the inconvenience you experienced with your room. We would like to ensure you this is not a representative stay in our hotel and it would be a pleasure to welcome you back soon. We wish you Happy Holidays! Kind regards, Hotel Metropole Brussels

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, comfort della camera
Non mi è piaciuto: Condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 2 notti a dicembre 2018
Risposta di Hotel Metropole Brussels, il giorno 12 dic 2018
Dear guest, Thank you for your feedback. We are sorry to hear your stay didn't fully meet your expectations. Our staff stays at your disposal via our official channels if you would like to share in more detail what could have make your stay a memorable experience. Kindest regards, Hotel Metropole Brussels

8/10 Buono

ROBERTO

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 1 notte a novembre 2018
Risposta di Hotel Metropole Brussels, il giorno 26 nov 2018
Dear Roberto, Thank you for your great review! We are happy you enjoyed your stay. Our team would be happy to welcome you back for your next trip in Brussels! Kindest regards, Hotel Metropole Brussels

6/10 Soddisfacente

Monique, Firenze

Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Non mi è piaciuto: Comfort della camera
Surpassato, aria condizionata fredda a novembre, letto non confortevole, bel il bagno, meglio L Hilton!!!
Soggiorno di 1 notte a ottobre 2018
Risposta di Hotel Metropole Brussels, il giorno 5 nov 2018
Dear Monique, Thank you for your review. We are sorry to hear you experienced some issues with your room and that your stay didn't fully meet your expectations. Your comments will be taken into account to improve our services in the future. We would like to ensure you that this is not a representative stay at Hotel Metropole Brussels and it would be such a pleasure to welcome you back for your next stay in Brussels! Kind regards, Hotel Metropole Brussels

10/10 Eccellente

Giuseppe

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 2 notti a settembre 2018
Risposta di The Management, il giorno 18 set 2018
Dear Giuseppe, Thank you for having taken the time to rate your recent stay at the Hôtel Métropole, Brussels. We hope to welcome you back soon. Best regards,

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 1 notte a luglio 2018
Risposta di The Management, il giorno 21 ago 2018
Dear guest, Thank you for having taken the time to rate your recent stay at the Hôtel Métropole, Brussels. We are looking forward to welcoming you back for your next stay in Brussels. Best regards,

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
A classic. Very good location and value for money
Very good as usual
Soggiorno di 2 notti a luglio 2018
Risposta di The Management, il giorno 14 ago 2018
Dear guest, Thank you for your kind comment. We are glad to hear that you enjoyed your stay at the Métropole Hôtel. We are looking forward to welcoming you soon at the Métropole Hôtel, Brussels. Kind regards,

8/10 Buono

vanna

Mi è piaciuto: Pulizia, condizioni e dotazioni della struttura, comfort della camera
Soggiorno di 4 notti a luglio 2018
Risposta di The Management, il giorno 26 lug 2018
Dear guest, We are glad to hear you enjoyed your stay at the Metropole Hotel. We are looking forward to welcoming you soon. Best regards, The Management

8/10 Buono

Andrea, Torino

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Albergo storico, elegante e confortevole.
Ottima esperienza. Ambienti ampi e confortevoli, personale gentile e sempre disponibile.
Soggiorno di 4 notti a marzo 2018
Risposta di The Management, il giorno 10 apr 2018
Dear Andrea, thank you for sharing your feedback. We are very happy to read that you liked your stay, even if your room was not ready directly. It would be a pleasure to see you back at Hôtel Métropole. Best regards

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Bella gita
Alcune camere nn cortispondevano alle caratteristiche descritte soprattutto quelle al sesto piano
Risposta di The management, il giorno 27 mar 2018
Dear guest, thank you for your comment. About the rooms, all of our rooms do have their own characteristics and atmosphere. We can easily understand that it does not please everyone. We are looking forward to welcome you back Best regards

10/10 Eccellente

daniele, roma

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Resta sempre il mio albergo preferito a Bruxelles
Anche se Place de Bruckere è un perenne cantiere da anni, anche se stavolta il sonno della prima notte è stato turbato da un guasto dell’impianto di riscaldamento, Metropole resta il mio hotel preferito. Camera immediatamente cambiata con upgrade a parte, l’architettura degli interni è sognante, l’ambiente di altri tempi accogliente, il personale impeccabile e il confort da grande albergo.
Soggiorno di 3 notti a marzo 2018
Risposta di The management, il giorno 12 mar 2018
Dear Daniele, thank you for your positive feedback. It is a pleasure to read that you globally enjoyed your stay. We are happy that a solution has been found for the heating system. We also wanted to thank you for your loyalty. See you back soon at Hôtel Métropole. Best regards

8/10 Buono

Giuseppe, Siracusa Italy

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Grande pecca non avere un proprio parcheggio
Lavori in corso e difficoltà a raggiungere l'hotel. Ricerca di un parcheggio a pagamento e ad alto prezzo.
Soggiorno di 7 notti a febbraio 2018
Risposta di The management, il giorno 20 feb 2018
Dear Giuseppe, thank you for sharing your feedback about your recent stay in Brussels. We are happy that you enjoyed the comfort that our hotel offers. About the access, we are aware that the works decided by the city of Brussels may disturb our guest. Unfortunately, as those works are not our initiative, we cannot do anything about it except presenting our apologies. We are looking forward to welcome you back soon. Best regards

8/10 Buono

Paolo, Piacenza

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Siamo stati bene. Camere pulite e ampie. Hotel al di sopra della media. Lo consigliamo
Soggiorno di 3 notti a dicembre 2017
Risposta di The management, il giorno 5 gen 2018
Dear Guest, We are pleased to hear that you enjoyed your stay and that all you expectations have been satisfied. Such kind compliments are also the best motivation for all our team members and for that we would like to thank you very much. We are looking forward to welcoming you back at Hotel Metropole, Brussels in the near future. Best regards

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Splendido hotel in ottima posizione
L'Hotel conserva tutto il fascino del passato. All'ingresso e al caffè Metropole sono gli autografi dei personaggi illustri che vi hanno soggiornato. La struttura ha subito alcuni ammodernamenti per fortuna non invasivi. La colazione è eccellente: dal salmone ai salumi al dolce. Personale in gran numero, attento al cliente e premuroso
Soggiorno di 4 notti a dicembre 2017
Risposta di The management, il giorno 5 gen 2018
Dear Guest, We are pleased to hear that you enjoyed your stay and that all you expectations have been satisfied. Such kind compliments are also the best motivation for all our team members and for that we would like to thank you very much. We are looking forward to welcoming you back at Hotel Metropole, Brussels in the near future. Best regards

10/10 Eccellente

Gabri, Bologna

Mi è piaciuto: Personale e servizio
Molto bello
L'Hotel è molto lussuoso, in posizione stracomoda, peccato pero solo per il controllo della temperatura, e la camera non era molto calda. Resto top
Soggiorno di 2 notti a novembre 2017
Risposta di Hotel Métropole, il giorno 27 nov 2017
Dear Gabri, Thank you very much for sharing your feedback following your recent stay at Hotel Métropole. We are delighted to read that you fully enjoyed it especially regarding our central location in Brussels. We are looking forward to welcome you back soon. Kind regards. The Management.

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Personale e servizio
Not what was expected
The hotel was chosen for its central location and the early 20th century feel. Unfortunately the room we were first given was way outdated, smelly and with a stained carpet. We requested to be moved to an updated and cleaner room which was done promptly. The next room was indeed much cleaner and nicer. Unfortunately that wasn't the only issue: the walls are paper thin and you hear everything in the adjacent rooms (no wonder they give you ear plugs). While the staff is very nice and accommodating, the hotel itself needs a significant update. If you plan to stay in this hotel, inquire about the room at check in to avoid any unpleasant surprises.
Soggiorno di 1 notte a ottobre 2017
Risposta di Hotel Métropole, il giorno 18 ott 2017
Dear Sir, Thank you very much for having taken the time to share your feedback following your recent stay at Hotel Métropole. We are glad to read that you enjoyed our central location in Brussels, and the kindness of our staff. However we are sorry to hear that the first room allocated to you did not met you expectations. We have well transmitted your remarks to the Housekeeping Department. We are looking forward to welcome you back soon. Kind regards. The Management.

2/10 Terribile

pippo

Non mi è piaciuto: Pulizia, condizioni e dotazioni della struttura, comfort della camera
Hotel bello. Camera orribile.
Ho prenotato un hotel 5 stelle lusso per non avere sorprese. Invece... Mi è stata assegnata una camera piccola, nonostante avessi prenotato e pagato in anticipo una camera superior. La camera era posizionata sopra agli impianti tecnici (condizionatori ecc...) che facevano un rumore infernale. Impossibile dormire. Ho chiesto con insistenza di cambiare camera e invece, incredibile ma vero, mi sono stati forniti gratuitamente tappi per le orecchie e mi hanno consigliato di non aprire le finestre. Hanno giustificato il rumore a causa di alcuni lavori stradali, ma la camera non affacciava sulla strada, bensì in un cortile con impianti rumorosissimi accesi giorno e notte.
Soggiorno di 3 notti ad agosto 2017
Risposta di Hotel Métropole, il giorno 28 ago 2017
Dear Pippo, Thank you very much for sharing your feedback following your last stay at Hotel Métropole. We are glad to read that you enjoyed the location of our hotel. However we are deeply sorry that the room allocated to you did not exceed your expectations. We do apologize about it, and we hope to have a chance to see you back in our hotel for a better experience. Kind regards. The Management.

8/10 Buono

Giovanni, Novara, Italy

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Great hotel to visit Bruxell
Within walking distance of the Grand Place and downtown, this hotel is undoubtedly a beautiful and impressive complex. The entrance already denotes the importance of the stable, the room very large, full of comfort and the bed really comfortable. Friendly and courteous staff at every request. Great hotel, I highly recommend it
Soggiorno di 5 notti ad agosto 2017
Risposta di Hotel Métropole, il giorno 28 ago 2017
Dear Giovanni, Thank you very much for giving us your feedback following you recent trip in Brussels. We are happy to read that you are fully satisfied by this one especially regarding the large and comfortable room allocated to you, the professionalism of our staff, and the charm of our historical building. We are looking forward to see you back soon at Hotel Métropole. Kind regards. The Management.

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Metropole hotel in Bruxelles
hotel in posizione centrale ben servito dai mezzi di trasporto pubblici. La camera era abbastanza piccola ma pulita, anche se non aveva le lenzuola e le coperte ma solo il piumone, per cui risultava abbastanza scomodo dormire, anche per la presenza del condizionatore sempre acceso. La prima colazione era abbondante e buona, ma partiva dalle 6,30 e per i miei orari era abbastanza tardi. Nel complesso era una buona sistemazione in Bruxelles.
Soggiorno di 4 notti a luglio 2017
Risposta di Hotel Métropole, il giorno 3 ago 2017
Carro cliente, grazie per il vostro comentario a proposito dil vostro soggiorno en Bruxelles. Siamo felice che tutto è andato bene. A presto a Hôtel Métropole

10/10 Eccellente

laura, Italy

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
elegant hotel in the centre of the city
Quite easy to get there from Charleroi because there is a perfect shuttle service and then the Metro just out of the hotel( 4).We didn't have breakfast included but there are a lot cafes .Locvely the bar for a fast snack,not very cheap,but very good in a fascinating atmosphere.The elevator is very old and stunning!
Soggiorno di 2 notti a giugno 2017
Risposta di Hotel Métropole, il giorno 27 giu 2017
Dear Laura, thank you for sharing your impression regarding your recent stay in our hotel. It's a pleasure to hear that you fully enjoyed it, especially regarding the room allocated to you and our localisation. See you soon in Brussels. Kind regards. The Management.

10/10 Eccellente

daniele

Mi è piaciuto: Pulizia, condizioni e dotazioni della struttura, comfort della camera
Bel hôtel
Bel hôtel historique au centre de Bruxelles hall d’entrée superbes bon petit déjeuner beaucoup d’attente pour check in et intrusion dé mendiants dans l’hôtel et difficile de le signaler par téléphone à la réception car pas de réponses, chambre grande et spacieuse
Soggiorno di 3 notti a dicembre 2019

2/10 Terribile

Jianing

Viaggio di gruppo
Mi è piaciuto: Pulizia
Non mi è piaciuto: Personale e servizio
Definitely not a 5star hotel
I booked the privilege room online, but when I arrived, the room offered to me is quite different with the pictures showed in the website. I doubt they gave me a basic room instead but when I asked them in the reception, no one sloved my question. One guy only ask me whether I need to call the manager, but when I said yes, no one contact me then
Soggiorno di 2 notti a marzo 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 18 mar 2020
Dear Jianing, Thank you for your review. We are sorry to hear that your room didn't meet your expectations. On behalf of our entire team we would like to apologize for the inconvenience you experienced. Your feedback will be shared with our management team and taken into account in order to avoid this kind of situation in the future. Nevertheless, we would like to ensure you that it is not a representative experience in our hotel and it woule be our pleasure to welcome you back. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 Buono

Valera Maria del Mar

Viaggio di gruppo
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 1 notte a febbraio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 3 mar 2020
Dear Valera, Thank you for your great review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 Buono

Ian, Flitwick

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Classically stylish and affordable, in a great location.
Soggiorno di 3 notti a febbraio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 2 mar 2020
Dear Ian, Thank you for your review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Soggiorno di 1 notte a febbraio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 24 feb 2020
Dear guest, Thank you for great review. We are glad to hear that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

4/10 Scarso

Katie

Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Non mi è piaciuto: Comfort della camera
The hotel of 2 half’s
A hotel of 2 half’s. Initially we were put in the left side of the hotel in a large room which was very dated and needed redecorating. The noise above kept us awake all night, very loud voices and banging, the room was also extremely hot. We asked to move and the reception staff put us in the right side of the hotel. A different world, lovely decoration, quality room with working heat controls. Hospitable staff but you would have to be careful which side of the hotel you were put on.
Soggiorno di 2 notti a febbraio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 19 feb 2020
Dear Katie, Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your first room didn't meet your expectations. However, we are glad that you appreciated the second one. Your feedback will be taken into account in order to improve our hotel in the future. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 Buono

Kate

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 3 notti a febbraio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 13 feb 2020
Dear Kate, Thank you for your wonderful review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 Buono

alex

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Great staff - lovely hotel highly recommended
Soggiorno di 2 notti a febbraio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 13 feb 2020
Dear Alex, Thank you for your wonderful review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

6/10 Soddisfacente

Alice

Terrible breakfast
Overall the hotel is ok. The location of the hotel is excellent, entrance to metro is right in front of the hotel. Also very close to city centre. The reception and entrance hall are grand and beautiful, that’s where the superlative end. The room is in desperate need for update, the walls and carpets feel dirty. For 5* hotel the room lacks tea / coffee making facilities and other amenities expected. The staff is nice and polite enough, but nothing extra and the worst of it is probably food. The room service quality is underwhelming, while the breakfast is just a rip off. Fake eggs, fake fruit juices and terrible coffee, no fresh vegetables and lack of fruit beside apples and tinned fruit salad. Not worth paying extra, not worth 5* hotel. So overall the value for money is not there.
Soggiorno di 3 notti a febbraio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 10 feb 2020
Dear Alice, Thank you for your review. We are glad that you enjoyed the location of our hotel. However, we are sorry to hear that your stay didn't meet your expectations. On behalf of our entire team we would like to apologize for the inconvenience you faced and ensure you that it is not a representative experience in our hotel. Your feedback has been transfered to our management team in order to avoid this kind of situation in the future. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 Eccellente

MAKOTO

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
記念になる宿泊
家族で宿泊しました。ヨーロッパ周遊の中で最高のホテルでした。宮殿のようだと家族で大喜び、グランプラスにも近く、雰囲気も最高でした。お世話になりありがとうございました。
Soggiorno di 1 notte a febbraio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 7 feb 2020
Dear Makoto, Thank you for your wonderful review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 Eccellente

MAURIZIO

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 1 notte a febbraio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 7 feb 2020
Dear Maurizo, Thank you for your wonderful review. We are delighted that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

6/10 Soddisfacente

Stephanie

Mi è piaciuto: Personale e servizio e comfort della camera
Non mi è piaciuto: Condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 2 notti a gennaio 2020

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 1 notte a gennaio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 4 feb 2020
Dear guest, Thank you for your wonderful review. We are delighted that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Soggiorno di 1 notte a febbraio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 3 feb 2020
Dear guest, Thank you for your wonderful review. We are glad that you enjoyed your stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Non mi è piaciuto: Servizi
A classic looking building and atmosphere give you a sense of an old-world feel. I ordered a large room on the 6th floor and had a balcony.
Soggiorno di 3 notti a gennaio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 31 gen 2020
Dear guest, Thank you for your review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia e condizioni e dotazioni della struttura
This hotel is very beautiful and my room was large, clean and quiet. But I paid extra for the breakfast which was a huge disappointment. Powdered eggs, low quality food, and when I said this to the reception when check in out I received a very cold (somewhat rude) response. I would highly recommend not having the breakfast at the hotel, and instead eat at The Avocado Show or Peck 47 (very close to the hotel and delicious breakfasts).
Soggiorno di 2 notti a gennaio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 29 gen 2020
Dear guest, Thank you for your review. We are glad that you appreciated our hotel. However, we would like to apologize for the inconvenience you experienced at the reception and with the breakfast. Please note that your feedback has been shared with our management team in order to avoid this kind of situation in the future. Nevertheless, we would like to ensure you that it is not a representative experience in our hotel and it would be our pleasure to welcome you back. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 Eccellente

Cori, Canada

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
A beautiful hotel with the most fabulous Art Nouveau elevator. The rooms are updated with very nice bathroom fixtures.
Soggiorno di 2 notti a gennaio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 27 gen 2020
Dear Cori, Thank you for your feedback. We are glad that you are enjoying your stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

2/10 Terribile

shu lok malik

Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
This is not a 5-stars hotel!
It spent an hour to check in because they gave a wrong room key, lucky, the room is untidy and peoples are still occupied, and the type of the room is not the one that I was booked. There is no tea/coffee maker in room, it is not the same standard of 5-stars hotel. When I was check out, I paid the city tax by cash (EURO$22), I did not have the change and a receipt, and told them please don't charge to my credit. After a week, I found Euro$21.2 is charged to my Credit card. I wrote an email and message via facebook yesterday, but there is no respond! Is it a 5 stars hotel service? I have noticed that "for any urgent matter, please contact: fo@metropolehotel.be"", but, there is still no reply! For the person in charge of this hotel, if they receive my comment, please leave a name, tittle, and email to handle my complaints.
Soggiorno di 5 notti a dicembre 2019
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 22 gen 2020
Dear Mr. Malik, Thank you for your feedback. We are really sorry to hear that you had a bad experience in our hotel. On behalf of our entire team we would like to apologize for the inconvenience you experienced. Please note that we have transfered your feedback to our accountant as well as our management team in order to avoid this kind of situation in the future. Nevertheless, we would like to ensure you that it is not a representative experience in our hotel and to once again apologize for this situation. Kind regards, Hotel Metropole

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Personale e servizio
Non mi è piaciuto: Pulizia, servizi, condizioni e dotazioni della struttura
De kamers zijn oud, niet goed onderhouden en totaal niet wat je verwacht van een 5-sterren hotel. De foto's zijn waarschijnlijk genomen in 1930 want alles is oud. Laat je niet misleiden door de foto's van de kamers. Bij navraag leerden wij dat er maar enkele kamers zo uitzien. Er lag geen stof op de kamer en het bed was schoon. Daar was ook alles mee gezegd. Er zat overal schimmel in de badkamer, en kwam een verschrikkelijke putlucht uit de wasbak. Door de kamer heen lagen losse elektriciteitskabels. Op het balkon hing een halve schotel boven de deuropening. Het personeel was vriendelijk maar vertelde ons weinig te kunnen doen aan de staat van de kamer. Zo was het nu eenmaal.
Soggiorno di 1 notte a gennaio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 21 gen 2020
Beste, Dank u voor uw feedback. Het spijt ons dat u een slechte ervaring in ons hotel heeft gehad Wij verontschuldigen ons voor het ongemak dat u tijdens uw verblijf heeft ondervonden. We zullen uw opmerkingen over de kamers in overweging nemen om onze diensten in de toekomst te verbeteren. Uw feedback was doorgegeven aan ons managementteam om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Vriendelijke groeten, Hotel Metropole

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Viaggio di gruppo
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
1番安い部屋でしたが、部屋の中もクラシックで可愛くて良かったです。 タオル、ヘアドライヤー、ボディソープ、シャンプーはあります。 スリッパ、歯ブラシ、バスローブはありません。 チェックアウト後に荷物を預かって貰った際、パリで購入したバターは冷蔵庫に入れて預かってくれました。 とてもクラシックな装飾が豪華な分、古さはありますが清潔です。 アクセスは観光には問題なく徒歩で移動できますがブリュッセル南駅からは地下鉄で4駅、中央駅からは徒歩12.3分です。
Soggiorno di 1 notte a gennaio 2020
Risposta di Hotel Metropole, il giorno 24 gen 2020
Dear guest, Thank you for your review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole