Terrazza/patio

Recensioni per Hotel Grifone

4 out of 5
Hotel Grifone
via Gaetano Pilati, 20, Florence, FI

Recensioni

7,4

Buono

Valutazione di 10 - Eccellente. 19 su 58 recensioni" "
Valutazione di 8 - Buono. 17 su 58 recensioni" "
Valutazione di 6 - Soddisfacente. 9 su 58 recensioni" "
Valutazione di 4 - Scarso. 6 su 58 recensioni" "
Valutazione di 2 - Terribile. 7 su 58 recensioni" "

8,4/10

Pulizia

8,0/10

Personale e servizio

7,0/10

Servizi

7,2/10

Condizioni e dotazioni della struttura

7,0/10

Ecosostenibilità

Recensioni

8/10 Buono

Paolo

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Hotel comodo per chi viaggia in auto davvero ottimo il parcheggio interno, camere rinnovate complete di ogni confort ed una spa piccola ma davvero completa con l’ottima piscina esterna riscaldata Colazione ok Sicuramente torneremo
Soggiorno di 1 notte a febbraio 2024
Risposta di Riccardo - Direttore, il giorno 21 feb 2024
Buongiorno,la ringrazio a nome di tutto lo staff e ci auguriamo di averla ancora fra i nostri ospiti se decidesse di visitare ancora la nostra città.Sinceri saluti.

10/10 Eccellente

Alice

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Hotel molto pulito e curato. Personale simpatico e struttura comoda ai servizi per arrivare in centro!!
Soggiorno di 1 notte ad aprile 2023
Risposta di General Manager, il giorno 19 apr 2023
Gentile Ospite,i Suoi complimenti sono di estrema importanza per noi, in quanto non fanno che rafforzare il concetto di Ospitalità e attenzione al dettaglio su cui si basano le ns. attività quotidiane. Tutto il team è contento di leggere nelle sue parole che le aspettative siano state superate.Mi auguro di poterla avere nuovamente nostro Ospite,Saluti

10/10 Eccellente

Anna Maria

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Hotel meraviglioso ottima la colazione è ubicato molto bene .
Soggiorno di 1 notte a maggio 2022
Risposta di General Manager, il giorno 13 mag 2022
Gentile Ospite,siamo felici di leggere che il suo soggiorno presso il nostro hotel sia stato di suo gradimento. Le sue belle parole ci spingono a perseguire la strada intrapresa per il raggiungimento dell’eccellenza. Ho condiviso il suo piacevole commento con lo Staff, il quale ne è rimasto entusiasto. Grazie per la preferenza accordataci

4/10 Scarso

Pierpaolo

Viaggio con la famiglia
Non mi è piaciuto: Personale e servizio, servizi, condizioni e dotazioni della struttura
Poca cordialità, quasi scortesia.. Distante dal centro, camera rumorosa
Soggiorno di 2 notti ad aprile 2022

10/10 Eccellente

Arianna

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Camere moderne e pulite. Ottima posizione rispetto al centro, personale cortese. Ottima colazione servita direttamente al tavolo.
Soggiorno di 2 notti a ottobre 2021
Risposta di General Manager, il giorno 18 ott 2021
Gentile Ospite, La ringraziamo per la gentile recensione, siamo lieti di leggere quanto è stata piacevole la sua esperienza all'Hotel Grifone sotto ogni aspetto: dall'accoglienza dello Staff, alla pulizia della camera, la colazione e tutti i servizi offerti per rendere il più piacevole possibile il suo soggiorno con noi! Ci auguriamo di poterla averla nuovamente ns. ospite. Cordiali saluti

2/10 Terribile

Maria Anna Pia

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Tornerei solo per il personale
Il personale è di una gentilizze unica!!! Il ragazzo alto alla reception e la Signora bionda alle colazioni sono perfetti e sprecati per una struttura che di 4 stelle non ha assolutamente nulla. Da sottolineare che su hotel.com è fuorviante la descrizione. In ogni caso la mia lamentela è per la struttura al quale darei un 3 stelle pieno ma non un 4 stelle assolutamente. Gli ascensori non hanno sempre funzionato, la Pulizia bene ma non benissimo, c'era polvere sui comodini, la struttura è "vecchia", a Firenze ho soggiornato in posti migliori. 100 stelle davvero meritate al personale. Sono stati gentili,ci hanno cambiato la camera che sconsiglio vivamente (la depandance). Poche aspettative allo stesso prezzo si trova di meglio. Ottima la colazione servita a tavola e buona anche la posizione per spostamenti in auto. Il parcheggio è a pagamento 13 euro al giorno ma se si acquista dal sito dell'hotel è gratis. Pessima scelta prenotare da hotels.com
Soggiorno di 1 notte a settembre 2021
Risposta di General Manager, il giorno 21 ott 2021
Gentile Cliente, desidero ringraziarLa per aver dedicato parte del Suo tempo per recensire Hotel Grifone, consentendoci così di monitorare la qualità dei nostri servizi per avvicinarli sempre più alle Sue aspettative. Preso atto del Suo giudizio, Le sono grato anche per averci fatto notare le carenze da Lei riscontrate, ciò costituisce un’opportunità per migliorare i nostri standard con l’obiettivo di soddisfare le Sue attese in occasione del Suo prossimo soggiorno. La prego di accettare le nostre più sentite scuse per non aver soddisfatto le sue aspettative, nella speranza che possa per il futuro darci l’opportunità di dimostrarLe la professionalità e l’accuratezza dei nostri servizi

8/10 Buono

Federico

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 1 notte a gennaio 2021
Risposta di General Manager, il giorno 1 feb 2021
Dear Guest, I would like to thank you for having spent some of your time to leave your precious comment on Hotel Grifone, that will allow us to verify the quality of our services and to approach more and more to your expectations; Customer satisfaction is our a primary goal. We are satisfied that you have appreciated our Hotel and services, all our staff is trained to establish a friendly relationship with the Guests and follow the “Hotel Grifone services guide” personalized to please every Guest, who confirm everyday to the Management this attitude. Wishes to have you again our Guest, I send you my best regards

10/10 Eccellente

Roberto, Conversano

Viaggio di lavoro, Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Hotel comodo in zona ben servita a pochi passi dal centro. Consigliatissimo
Soggiorno di 1 notte a dicembre 2020
Risposta di La Direzione, il giorno 29 dic 2020
Gentile Roberto, La ringrazio per la sua recensione più che positiva sull'Hotel Grifone Firenze. Mi fa piacere sapere che il suo soggiorno nella nostra struttura è stato di suo gradimento. Il nostro personale ne è orgoglioso. Ci auguriamo che verrà a trovarci nuovamente.

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 3 notti ad agosto 2020
Risposta di General Manager, il giorno 25 ago 2020
we are glad that we satisfied you and that you shared your experience with Expedia travelers; Wishes to have you again our Guest, I send you my best regards

8/10 Buono

Fj, Treviso

Viaggio con famiglia e bambini piccoli
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Bella posizione, personale professionale. La colazione è abbondante è servita in modo puntuale, pulito ed ordinato.
Soggiorno di 1 notte ad agosto 2020
Risposta di Simone B., il giorno 11 ago 2020
Grazie, siamo contenti di averla soddisfatta e che abbia condiviso la sua esperienza con i viaggiatori di Expedia.com. L'aspettiamo per il suo prossimo viaggio a Firenze.

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Le stanze rinnovate sono molto curate e moderne. Ottimo soggiorno
Soggiorno di 1 notte a febbraio 2020
Risposta di La Direzione, il giorno 13 feb 2020
Gentile cliente, la ringraziamo per le belle parole e siamo contenti di apprendere che abbia apprezzato le camere ed il soggiorno in generale, tutto questo ci spinge a cercare di fare sempre meglio per rendere ogni soggiorno bello come il suo. Grazie davvero e speriamo di riaverla presto nel nostro Hotel

10/10 Eccellente

sergio

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Tutto molto bene e l unico svantaggio è la scarsa Isolazione dell edificio
Soggiorno di 1 notte a dicembre 2019
Risposta di La Direzione, il giorno 27 dic 2019
Gentile ospite, La ringrazio per aver dedicato parte del suo tempo a lasciare un commento al suo soggiorno e per aver espresso un giudizio positivo relativamente alla qualità del nostro ristorante. Mi dispiace per la poca percezione di isolazione, l'hotel si trova in una stradina interna, con poco traffico, l'hotel è stato costruito con materiali insonorizzanti. Augurandomi di averLa presto nuovamente nostro ospite, Le porgo i più cordiali saluti..

8/10 Buono

Gennaro

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
All'apparenza lontano dal centro ma con una piacevole passeggiata in 30 minuti sei al centro di Firenze. Parcheggio e spa a pagamento non specificato in modo esplicito. Struttura ben tenuta e personale cortese e disponibile.
Soggiorno di 2 notti a dicembre 2019
Risposta di La Direzione, il giorno 27 dic 2019
Grazie, siamo contenti di averla soddisfatta e che abbia condiviso la sua esperienza con i viaggiatori di Hotels.com; il costo del parcheggio (13 €) è ampiamente pubblicizzato sul ns. sito, così come sui siti web da cui provengono le prenotazioni, viene inoltre comunicato al momento dell'arrivo, scontato rispetto ai prezzi praticati dalle altre strutture cittadine; con il vantaggio di avere il parcheggio all'interno e non presso un garage esterno all’Hotel, che spesso non include la disponibilità dell'auto più volte nell'arco del soggiorno senza sovraprezzo. L'aspettiamo per il suo prossimo viaggio a Firenze.

8/10 Buono

Maxime

Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Soggiorno di 2 notti a maggio 2024

10/10 Eccellente

Dennis

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 2 notti ad aprile 2024

8/10 Buono

claire

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
30 minute walk from downtown area, great restaurant next door with live music & amazing food! small room but very clean & comfortable with a balcony!
Soggiorno di 3 notti ad aprile 2024

4/10 Scarso

Jennifer

Viaggio di coppia
Non mi è piaciuto: Personale e servizio, servizi, condizioni e dotazioni della struttura
Parking was off street - safe and convenient although you paid extra for it. No tea/coffee making facilities in the room.
Soggiorno di 1 notte ad aprile 2024

10/10 Eccellente

Nicholas

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Amazing place to stay with an amazing staff! Helped me out in every way possible! Only down side is you have to pay to use the pool and spa but whatever! Its still an amazing spot to stay if you dont mind walking its about a 20 mjnute walk into the city center
Soggiorno di 4 notti ad aprile 2024

10/10 Eccellente

Jesús Rommel Mariscal

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Me gusto que tenía estacionamiento, estaba muy limpio , baño de buen tamaño, camas cómodas , es seguro , caminamos hasta el centro por la orilla del Rio , muy seguro
Soggiorno di 1 notte a marzo 2024
Risposta di Reservations, il giorno 2 apr 2024
Thank you

10/10 Eccellente

JEREMIAS

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
It was a convenient place with cafes and restaurants within walking distance from the hotel. The staff was efficient, helpful and friendly. We loved the complimentary spa access for our room.
Risposta di Riccardo - Hotel Manager, il giorno 21 feb 2024
Dear Jeremias,Thank you for your wonderful reviewI am delighted to see how much you enjoyed your experience while you stayed with us and our staff made your stay extra special.We look forward to welcoming you back in the near future.Best regards.

8/10 Buono

Ken, Marietta

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Reading all the poor reviews for this hotel would have put me off but as we had little other option I reluctantly chose this hotel. Do not let the poor reviews influence your decision, the hotel was clean, the staff were super friendly and while the location wasn't ideal its a bus ride to the Duomo. I would stay again if in Florence.
Soggiorno di 2 notti a settembre 2023
Risposta di Riccardo - Direttore, il giorno 10 nov 2023
Dear Mr Ken,Thank you from all the staff for your wonderful reviewI am delighted to see how much you enjoyed your experience while you stayed with us and our staff made your stay extra special.We look forward to welcoming you back in the near future.Best regards.

6/10 Soddisfacente

kerry, Atlanta

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
We were not in the main building but in another building that was a little run down. Pool services were 20 euros for two hrs.. expensive.
Soggiorno di 3 notti a settembre 2023
Risposta di Riccardo - Direttore, il giorno 10 nov 2023
Thank you for your feedback and for taking the time to review your recent stay at our Hotel and we will seriously consider your suggestions. We do hope to welcome you again at the hotel soon. Best regards.

4/10 Scarso

olivier

Viaggio con la famiglia
Non mi è piaciuto: Personale e servizio e comfort della camera
piscine inutilisable durant tout notre séjour, aucune compensation proposée malgré le prix excessif de l'hotel
Soggiorno di 4 notti ad agosto 2023
Risposta di Riccardo - Directeur, il giorno 25 set 2023
Cher Monsieur,Merci d'avoir pris le temps de partager les impressions de votre récent séjour dans notre établissement.Au nom de toute notre équipe, je souhaite vous présenter nos excuses pour ne pas avoir réussi à dépasser vos attentes. Votre satisfaction est très importante pour nous, et nous utiliserons vos commentaires pour procéder à des améliorations, afin d'être sûrs de proposer une meilleure expérience à nos hôtes à l'avenir.J'espère néanmoins que vous envisagerez à nouveau de séjourner parmi nous, pour que nous ayons une seconde chance de vous prouver que votre expérience n'est pas celle que nous avons l'habitude de fournir à nos clients.Nous vous présentons à nouveau nos excuses. Si je peux vous apporter mon aide de quelque manière que ce soit, n'hésitez pas à me contacter directement.Très cordialement,Riccardo - Directeur

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 3 notti a settembre 2023
Risposta di Riccardo - Direttore, il giorno 21 set 2023
Dear Guest ,Thank you so much for choosing our hotel for your stay in Florence and most of all thank you for sharing your experience!It has been a pleasure for all of us having you as our guest at our Hotel.All our staff can't wait to have you back at our hotel!Best regards

10/10 Eccellente

Tomas

Viaggio con famiglia e bambini piccoli
Mi è piaciuto: Personale e servizio, servizi, condizioni e dotazioni della struttura
the room had a. sofa that gave me. an allergie
Soggiorno di 4 notti ad agosto 2023
Risposta di Riccardo - Direttore, il giorno 21 set 2023
Dear Tomas,Thank you for your feedback and for taking the time to review your recent stay at our Hotel and we will seriously consider your suggestions. We do hope to welcome you again at the hotel soon. Best regards.

4/10 Scarso

Axel

Viaggio con la famiglia
Non mi è piaciuto: Personale e servizio
Maximal drei Sterne Bewertung. Das Personal ist sehr unfreundlich und das Frühstück Buffet lässt für ein Viersternehotel zu wünschen übrig. Bei uns wurde altes Brot serviert und auch das Personal auf Anfrage reagiert. Nur auf Anfrage bei bestimmten Wünsche. Die Zimmer sind sauber und zweckmäßig ansonsten würden wir maximal drei Sterne geben für die gebuchte Leistung viel zu teuer.
Soggiorno di 1 notte ad agosto 2023
Risposta di Riccardo - Direttore, il giorno 21 set 2023
Dear Axel,Thank you for choosing Hotel Grifone and for your review, your feedback is important to us and we apologize for the inconvenience. I do hope that we will be able to welcome you back again! Warm regards,

8/10 Buono

John

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Great hotel for family with spacious rooms and access to a pool (for extra money). Staff are very helpful and friendly. It is a 30 minute walk to Duomo and Centre of Florence. So you feel like you’re at at resort instead of a downtown experience.
Soggiorno di 3 notti ad agosto 2023
Risposta di Riccardo - Direttore, il giorno 21 set 2023
Dear John,Thank you from all the staff and for taking the time to review your recent stay and for your feedback. I do hope that we will be able to welcome you back again!Warm regards,

6/10 Soddisfacente

Johan

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Non mi è piaciuto: Condizioni e dotazioni della struttura
För högt betyg, inte prisvärt
Överskattat betyg på hotellet. Inte värt 4 stjärnor. Längre till centrum än man får intrycket av. Mycket trevligt och tillmötesgående personal. Okej frukost. Rummen i annexet där vi hade familjerum var som ett pimpat va vandrarhem för utom toaletten som var bra. Spisen sönder och toan rann. Poolen inte tillgänglig vilket man givits intrycket av utan ingick i spa som kostade att nyttja. Levde inte upp till reklamen eller min förväntan.
Soggiorno di 4 notti ad agosto 2023
Risposta di Riccardo - Direttore, il giorno 21 set 2023
Dear Johan,Thank you for choosing Hotel Grifone and for your review, your feedback is important to us and we apologize for the inconvenience. I do hope that we will be able to welcome you back again! Warm regards,

10/10 Eccellente

Miriam

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Me encanto , fácil de transportarte , habitación cómoda , un súper cerca , , desayuno riquísimo
Soggiorno di 4 notti a luglio 2023
Risposta di Riccardo - Director, il giorno 10 nov 2023
Muchas gracias de su review y le envío mis saludos más sinceros.

6/10 Soddisfacente

Ruth

Viaggio con la famiglia
Non mi è piaciuto: Personale e servizio
Unfriendly with tourists
The staff was very unfriendly, the guy who is there to help with carry the luggage and show you the room was rude, we asked questions and they were very rude in the way they answered.
Soggiorno di 3 notti a luglio 2023
Risposta di Riccardo - Hotel Manager, il giorno 10 nov 2023
Thank you for your feedback and for taking the time to review your recent stay at our Hotel and we will seriously consider your suggestions. We do hope to welcome you again at the hotel soon. Best regards.

10/10 Eccellente

Claudia, Miami

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Todo el personal son muy hospitalarios, estuve varios días y me hicieron sentir como en mi casa
Soggiorno di 3 notti a giugno 2023
Risposta di Riccardo - Director, il giorno 10 nov 2023
Muchas gracias por tan bueno comentario. Nos complace saber que disfrutó de su estancia con nosotros. Trabajamos para hacer de su experiencia un recuerdo inolvidable. Esperamos volver a recibirle en Florencia.Saludos cordiales,

8/10 Buono

Shawon

Soggiorno di 3 notti a settembre 2022
Risposta di General Manager, il giorno 7 ott 2022
Thank you, we are happy to have satisfied you and have shared your experience with Hotels.com travelers. We look forward to seeing you on your next trip to Florence.

4/10 Scarso

eva maria

Viaggio con la famiglia
Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Falta de limpieza total
Soggiorno di 2 notti ad agosto 2022

2/10 Terribile

Uppneet

Viaggio di coppia
Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Absolutely shocked at how this property is portrayed online. It is located in a shady area and feels incredibly unsafe. Rooms are subpar and washrooms are disgusting. Would not recommend, especially for tourists.
Soggiorno di 2 notti a luglio 2022
Risposta di General Manager, il giorno 17 ago 2022
Dear Guest, I would like to thank you for having spent some of your time to leave your precious comment on Hotel Grifone, that will allow us to verify the quality of our services and to approach more and more to your expectations; Customer satisfaction is our a primary goal. Having taken note of your judgment, I am grateful to you for pointing out the shortcomings you have encountered, which is an opportunity to improve our standards with the aim of meeting your expectations during your next visit. The Hotel is located in a strategic position: with a pleasant walk along the banks of the Arno from the hotel it is possible to reach the main attractions of Florence; and just 15 min. walking distance from the Train Station of Campo Marte and the nearby sports facilities, in a quiet residential area of Florence sheltered from the bustle of traffic, full of restaurants of Tuscan cuisine, Pub and Pizzeria. The Grifone Hotel has undergone a renovation of all rooms and common areas, we have already intervened in all the Standard and Superior rooms, we will complete the intervention by spring 2023 for the Classic. We have already completed the interventions in the common areas and in the Breakfast Room, and opened the SPA. Your report is absolutely appreciated and will be useful for evaluations in support of the planned intervention. Please accept our sincerest apologies for not fulfilling your expectations, in the hope that in the future it will give us the opportunity to show you the professionalism and accuracy of our services.

10/10 Eccellente

Miguel Ángel

Viaggio di gruppo
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 5 notti a luglio 2022
Risposta di General Manager, il giorno 28 lug 2022
Dear Guest, Your compliments are of extreme importance for us, as they reinforce the concept of Hospitality and attention to details on which our daily activities are based. The whole team is happy to read in his words that expectations have been exceeded. I hope to have you again as our Guest, Greetings

10/10 Eccellente

Katie

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi
Loved everything about this hotel. One negative comment is that every day more mosquitos found their way to our room. We don’t know how they were getting in. Also the air con unit leaked. But every other thing was perfect - bed, bathroom and bedroom was spacious, clean, modern etc. hotel was very friendly and easy to use
Soggiorno di 5 notti a giugno 2022
Risposta di General Manager, il giorno 30 giu 2022
Dear Guest, I would like to thank you for having spent some of your time to leave your precious comment on Hotel Grifone, that will allow us to verify the quality of our services and to approach more and more to your expectations. We have taken note of your opinion, for the mosquitos we made every day the disinfestation in every room, we've reepaired the leaked immediately, to much humidity in the air, maybe you've opened the window Wishes to have you again our Guest, I send you my best regards

8/10 Buono

Deniz

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Staff we’re very friendly and helpful
Soggiorno di 2 notti a giugno 2022
Risposta di General Manager, il giorno 30 giu 2022
Dear Guest, I would like to thank you for having spent some of your time to leave your precious comment on Hotel Grifone, that will allow us to verify the quality of our services and to approach more and more to your expectations; Customer satisfaction is our a primary goal. We are satisfied that you have appreciated our Hotel and services, all our staff is trained to establish a friendly relationship with the Guests and follow the “Hotel Grifone services guide” personalized to please every Guest, who confirm everyday to the Management this attitude. Wishes to have you again our Guest, I send you my best regards

2/10 Terribile

leilani

Viaggio di gruppo
Non mi è piaciuto: Personale e servizio, servizi, condizioni e dotazioni della struttura
Poor reception service. Reallllly slow to handle our check in as if no care in the world. Hotel itself is clean with good sized room but old and we got bitten by mosquitos for a couple of nights. Far away from city centre but can walk to if needed. Area around hotel is ok. But would never stay here again.
Soggiorno di 2 notti a maggio 2022
Risposta di General Manager, il giorno 14 giu 2022
Dear Guest, I would like to thank you for having spent some of your time to leave your precious comment on Hotel Grifone, that will allow us to verify the quality of our services and to approach more and more to your expectations; Customer satisfaction is our a primary goal. Having taken note of your judgment, I am grateful to you for pointing out the shortcomings you have encountered, which is an opportunity to improve our standards with the aim of meeting your expectations during your next visit. all of our staff is trained to establish a friendly relationship with the Guests and to follow the “Hotel Grifone services guide” personalized to please every Guest, who confirm everyday to the Management this attitude. Please accept our sincerest apologies for not fulfilling your expectations, in the hope that in the future it will give us the opportunity to show you the professionalism and accuracy of our services.

8/10 Buono

Ken

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Anbefales!
Utrolig vennlig og hjelpsom stab. Spaen er et behagelig innslag for å slappe av og myke opp kroppen etter lange byvandring er.
Soggiorno di 4 notti ad aprile 2022
Risposta di General Manager, il giorno 13 mag 2022
Kjære kunde, hans entusiasme for hotellet vårt fyller oss med glede og gjør oss stolte. Takk for de fine ordene og vi håper å se deg igjen snart på hotellet vårt for å tilby deg en stadig bedre service og et like hyggelig opphold. Hilsen fra alle ansatte.

2/10 Terribile

Owen

Soggiorno di 1 notte a marzo 2022

2/10 Terribile

Thomas

Viaggio con la famiglia
Non mi è piaciuto: Personale e servizio, servizi, condizioni e dotazioni della struttura
front desk staff could care less. breakfast staff was great they were the only nice thing about the hotel.
Soggiorno di 7 notti a dicembre 2021
Risposta di General Manager, il giorno 17 dic 2021
Dear Guest, I would like to thank you for having spent some of your time to leave your precious comment on Hotel Grifone, that will allow us to verify the quality of our services and to approach more and more to your expectations; Customer satisfaction is our a primary goal. Having taken note of your judgment, I am grateful to you for pointing out the shortcomings you have encountered, which is an opportunity to improve our standards with the aim of meeting your expectations during your next visit. all of our staff is trained to establish a friendly relationship with the Guests and to follow the “Hotel Grifone services guide” personalized to please every Guest, who confirm everyday to the Management this attitude. Please accept our sincerest apologies for not fulfilling your expectations, in the hope that in the future it will give us the opportunity to show you the professionalism and accuracy of our services.

10/10 Eccellente

Valerie

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Hôtel très agréable. Seul bémol, la salle de bain, exiguë et très mauvais écoulement de la douche.
Soggiorno di 5 notti a ottobre 2021
Risposta di General Manager, il giorno 2 nov 2021
Cher invité, Je tiens à vous remercier d’avoir consacré une partie de votre temps à laisser votre précieux commentaire sur Hotel Grifone, ce qui nous permettra de vérifier la qualité de nos services et de répondre de plus en plus à vos attentes; La satisfaction du client est notre objectif principal. Nous sommes convaincus que vous avez apprécié notre hôtel et nos services, tout notre personnel est formé pour établir une relation amicale avec les clients et suit le «Guide des services de l’hôtel Grifone» personnalisé pour faire plaisir à chaque client qui confirme chaque jour à la direction cette attitude. Envie de vous revoir notre invité, je vous adresse mes meilleures salutations

2/10 Terribile

Barry

Viaggio con la famiglia
Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Charged me for stay I didn’t make
Soggiorno di 2 notti a ottobre 2021
Risposta di General Manager, il giorno 27 ott 2021
Dear Customer, We are really very surprised by your review that we record with regret for the rating received. We answer you on the consideration that emerges from your review, you have booked a room without canceling it, not having shown up on the day of arrival, as per the cancellation policy we have charged you the amount on your credit card, if you have notified us in time we would have canceled your reservation without charge. I also sincerely inform you that it is not correct to call the hotel to ask for a cancellation and inform us that if we did not do it you would have given us a negative review, or positive if we had not charged. Reviews are an evaluation tool for the hotel experience, which allows us to improve ourselves, it cannot be used as blackmail in the face of economic demands. We are sorry but we understand that this was not the case for her and that she experienced it as a nuisance. Yours sincerely

4/10 Scarso

Mohammad

Viaggio con la famiglia
Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Very Disappointed
Not comfortable at all compared to other hotels in Italy. The charges are very high and service is low.
Soggiorno di 2 notti ad agosto 2021
Risposta di General Manager, il giorno 1 set 2021
Dear Guest, I would like to thank you for having spent some of your time to leave your precious comment on Hotel Grifone, that will allow us to verify the quality of our services and to approach more and more to your expectations. Wishes to have you again our Guest, I send you my best regards

8/10 Buono

Yael

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Très bon séjour niveau qualité prix, nous avion une chambre junior suite. La piscine et le spa est très bien. La chambre et le spa très propre. Petit déjeuner, il faudrait que le manager trouve une meilleure organisation. Les employés sont très gentils et serviables
Soggiorno di 2 notti a luglio 2021
Risposta di General Manager, il giorno 6 ago 2021
Cher invité, Je tiens à vous remercier d’avoir consacré une partie de votre temps à laisser votre précieux commentaire sur Hotel Grifone, ce qui nous permettra de vérifier la qualité de nos services et de répondre de plus en plus à vos attentes; La satisfaction du client est notre objectif principal. Nous sommes convaincus que vous avez apprécié notre hôtel et nos services, tout notre personnel est formé pour établir une relation amicale avec les clients et suit le «Guide des services de l’hôtel Grifone» personnalisé pour faire plaisir à chaque client qui confirme chaque jour à la direction cette attitude. Envie de vous revoir notre invité, je vous adresse mes meilleures salutations

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia e personale e servizio
Non mi è piaciuto: Servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Salle de bains obsolète . Trop de clim ou pas assez. Spa et piscine en supplément. Pas du tout un 4 étoiles
Soggiorno di 4 notti a luglio 2021
Risposta di General Manager, il giorno 6 ago 2021
Cher client, je désire Vous remercier pour avoir dedié part de Votre temps pour Votre avis pour Hotel Grifone, en nous permettant ainsi de contrôler la qualité de nos services afin de les rapprocher de plus en plus à Vos attentes. Pris acte de Votre jugement partiellement positif, je Vous remercie aussi pour nous avoir fait noter les carences par Vous relevées; cela represente une occasion pour améliorer nos standards avec l'objectif de satisfair Vos attentes à l'occasion de Votre prochain séjour. J’espère que vous serez de nouveau notre invité, et je Vous envoie mes meilleures salutations.

8/10 Buono

rajae

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Bien mais Petites mauvaises surprises
Petit-déjeuner mal organisé, client qui a hurlé sur un pauvre employé. Nous avons décidé de ne pas prendre de petit-déjeuner les jours suivants. Parking payant mais pas indiqué dès le départ. Nous l’avons su au Check-out. 13€ par jour ce qui est énorme ! Petit-déjeuner pris une fois mais compté deux fois. Notre chambre était près de l’ascenseur et d’une porte d’étage, beaucoup de bruit le matin.
Soggiorno di 3 notti a luglio 2021
Risposta di General Manager, il giorno 28 lug 2021
Cher client, désireux de vous remercier d'avoir pris le temps de donner votre avis sur l'Hôtel Grifone, nous permettant ainsi de contrôler la qualité de nos services pour les rapprocher de vos attentes. Prenant note de votre jugement, je vous suis également reconnaissant d'avoir signalé les lacunes que vous avez constatées, c'est l'occasion d'améliorer nos standards dans le but d'obtenir vos attentes à l'occasion de votre prochain séjour. Le coût du stationnement (13€) est largement annoncé sur Hotels.com, il vous a également été communiqué à votre arrivée, sinon vous ne pouviez pas vous garer. Il est dégressif par rapport aux tarifs pratiqués par les autres structures de la ville ; avec l'avantage d'avoir un parking à l'intérieur et non dans un garage à l'extérieur de l'hôtel. Nous sommes vraiment désolés de ce qui s'est passé dans la salle de petit-déjeuner et de votre perception de ne pas prêter attention au client, l'objectif principal de l'hôtel Grifone. Veuillez accepter nos sincères excuses pour ne pas avoir répondu à vos attentes, dans l'espoir qu'à l'avenir cela nous donnera l'occasion de démontrer le professionnalisme et la précision de nos services.

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia
the hotel is very simple but clean the only (Very) negative point was the breakfast experience, it seems that the staff was not enough to serve us, the welcoming at the restaurant was very bad, we waited almost 1 hour to be served. when we entered the breakfast room we were not told hello, the two waiters ignored us. we were served ourselves at the buffet but an employee told us in an aggressive way that we had to sit down and that she would come and take the order. we had to call her several times because she never came. Finally they bring us a document to check off what we want to eat but she asks us for it and brings us something else than what we "ordered" (the eggs were missing, and juices were not what was ordered) It's quite absurd to be welcomed like this in a 4* hotel (even in hotels with fewer stars...) if the staff is not enough to provide a quality welcome and service, why not let the guests serve themselves at the buffet?
Soggiorno di 2 notti a giugno 2021
Risposta di General Manager, il giorno 15 giu 2021
Dear Guest, I would like to thank you for having spent some of your time to leave your precious comment on Hotel Grifone, that will allow us to verify the quality of our services and to approach more and more to your expectations; Customer satisfaction is our a primary goal. Having taken note of your judgment, I am grateful to you for pointing out the shortcomings you have encountered, which is an opportunity to improve our standards with the aim of meeting your expectations during your next visit. Regarding breakfast, Unfortunately that morning two staff members had an accident while on their way to work, for this reason we were underwhelmed, we apologize for the inconvenience. Please accept our sincerest apologies for not fulfilling your expectations, in the hope that in the future it will give us the opportunity to show you the professionalism and accuracy of our services.

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 3 notti a gennaio 2020
Risposta di General Manager, il giorno 17 gen 2020
Thank you, we are happy to have satisfied you and have shared your experience with Expedia travelers. We look forward to seeing you on your next trip to Florence.

6/10 Soddisfacente

christopher

Mi è piaciuto: Pulizia e comfort della camera
Hotel outside Florence central parts. Great if you have a car. Nice hotel.
Soggiorno di 2 notti a gennaio 2020
Risposta di General Manager, il giorno 14 gen 2020
Dear Customer, Thank you for choosing Hotel Grifone Firenze and for writing a review on your stay. The summary of her comment does not allow us to understand in what we have not satisfied her. We regret not being able to make you appreciate the efforts and the care put into daily activities, if you will be happy to come back we will be happy to work hard to make you live the experience at the Hotel Grifone to the fullest