Bar (in loco)

Recensioni per Occidental Ljubljana

4 out of 5
Occidental Ljubljana
Slovenska cesta 16, Ljubljana

Recensioni

9,0

Meraviglioso

Valutazione di 10 - Eccellente. 36 su 57 recensioni" "
Valutazione di 8 - Buono. 14 su 57 recensioni" "
Valutazione di 6 - Soddisfacente. 4 su 57 recensioni" "
Valutazione di 4 - Scarso. 2 su 57 recensioni" "
Valutazione di 2 - Terribile. 1 su 57 recensioni" "

9,6/10

Pulizia

9,0/10

Personale e servizio

10/10

Servizi

9,2/10

Condizioni e dotazioni della struttura

9,2/10

Ecosostenibilità

Recensioni

8/10 Buono

Fatima

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 3 notti ad aprile 2024

10/10 Eccellente

giorgio

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 1 notte a gennaio 2024

10/10 Eccellente

Cristian

Viaggio di gruppo
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 1 notte a gennaio 2024

10/10 Eccellente

FEDERICA

Soggiorno di 1 notte a ottobre 2023

8/10 Buono

Andrea

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 1 notte a settembre 2023

10/10 Eccellente

Laura

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Great location, comfortable room.
Soggiorno di 2 notti a maggio 2024

10/10 Eccellente

Jill

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
This hotel was amazing! Very clean, modern, and luxurious for a great price! 10/10 highly recommend!
Soggiorno di 3 notti a maggio 2024

10/10 Eccellente

David

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
The hotel is brand new and clean and modern with facilities it is ver convent to many restaurants and shops. Close to old town Ljubljana. Will definitely stay here again.
Soggiorno di 3 notti a maggio 2024

10/10 Eccellente

Thejaswini

Viaggio di gruppo
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Really lovely staff, great room and great location. highly recommend!
Soggiorno di 3 notti ad aprile 2024

10/10 Eccellente

YI FAN

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 4 notti ad aprile 2024

10/10 Eccellente

Davide

Viaggio di gruppo
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
This is a beutifull and convenient hotel right in the centre. Good breakfast and great service
Soggiorno di 1 notte a marzo 2024

8/10 Buono

Steffen

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
v
Soggiorno di 2 notti a marzo 2024
Risposta di Eva Belokostolska, General Manager, il giorno 29 mar 2024
Dear Steffen,Thank you very much for leaving your positive evaluation on this portal, we are delighted that you enjoyed your stay among us. We thank you for choosing our hotel for your holiday and very much look forward to having the opportunity to serve you again in the future.Kind regards,Eva Belokostolska, General Manager

10/10 Eccellente

courtney

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Friendly desk staff, room and lobby super clean, great price, perfect location
Soggiorno di 2 notti a marzo 2024

10/10 Eccellente

Hans Ives Henri

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Beautiful Hotel, perfect location, good service, helpfull staf
Soggiorno di 3 notti a febbraio 2024

10/10 Eccellente

Karolina

Soggiorno di 2 notti a febbraio 2024

8/10 Buono

Monalisa

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Kamer schoon en elke dag nieuwe handdoeken. Personeel behulpzaam en vriendelijk. Hotel ligt centraal bij verschillende bezienswaardigheden. Bus voor de deur, 10 minuten van het trein station. Supermarkt, beneden bij het hotel.
Soggiorno di 3 notti a febbraio 2024

10/10 Eccellente

Matthew

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Great location and modern rooms.
Soggiorno di 2 notti a febbraio 2024

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 3 notti a gennaio 2024

8/10 Buono

Katarina

Soggiorno di 5 notti a gennaio 2024

8/10 Buono

Marc

Soggiorno di 1 notte a gennaio 2024

10/10 Eccellente

Emile François

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 12 notti a dicembre 2023

10/10 Eccellente

Günter

Viaggio di gruppo
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 1 notte a gennaio 2024

10/10 Eccellente

Annie

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 3 notti a dicembre 2023

4/10 Scarso

ALEXANDER R

Mi è piaciuto: Pulizia
Non mi è piaciuto: Comfort della camera
Don’t stay here.
This was a profoundly disappointing experience - not what I’d expect from a 4 * hotel in a European capital city. On check-in for our 4 night say I was asked for a 200 Euro deposit against hotel extras. This hadn’t been mentioned in any of the booking or pre-stay notification emails. The toilet in our room malfunctioned on the first night: wouldn’t stop flushing -it was impossible to sleep, There being no overnight maintenance staff we had to pack up at midnight, move rooms and the unpack again. We were refused a discount on the bill for this + we were only belatedly/ grudgingly offered a free drink in the bar. The rooms have been ‘concept’ designed and have no cupboards or draws -making it impossible to store things neatly. Windows don’t open and the aircon is on a fixed band (21- 25 C) -reverting to the high setting every time you leave the room. I woke up with a seriously dry mouth every morning. Cleaning staff routinely ignored the ‘Do Not Disturb’ sign and tried enter anyway. The hotel advertises as having a restaurant-it doesn’t. The ‘Sumi Restaurant’ is just the hotel breakfast room and is inoperative at other times. The food is cold because the heat lamps are inadequate/ill positioned. The vile synthetic ‘fruit juice’ is undrinkable. There is no decaff coffee available at breakfast (though it is provided in the rooms). The place is clean, central + staff are pleasant. Otherwise it has nothing to recommend it -especially with several better 4*s nearby.
Soggiorno di 4 notti a dicembre 2023
Risposta di Eva Belokostolska, General Manager, il giorno 18 dic 2023
Dear Alexander,Thank you for sharing your review of our Occidental Ljubljana hotel. We are really sorry to hear that you did not enjoy the experience in our hotel to the fullest as we strive to make each stay with us an unforgettable one. Thank you for pointing out the kindness of our staff, their friendliness and helpfulness being our hotels’ main strength; we will make sure to share your kind words as we know it will mean a great deal to them.We sincerely apologize for the technical issue with the toilet you encountered and we lament the inconveniences caused by the room change, nevertheless we are glad that you could enjoy the good sleep in a properly functioning room.We understand your concerns regarding the room we accommodated you in. Our hotel offers a variety of room types and sizes to cater to different preferences and needs. For your next visit, you may consider booking one of our higher category room options, such as the Superior City or Castle View, for a more spacious experience and natural ventilation possibility.We also regret your disappointment with the closed restaurant, however we would like to point our that in our La Santa Maria Tapas Bar we serve varied choice of local and international dishes. There is also room service available for the guest that prefer to enjoy a moment of relax in their room. For a future occasion we encourage you to contact the reception team for anything you may need to fully enjoy your stay among us. Last but not least, thorough cleaning being an absolute must for Barceló Hotel Group we thank you for highlighting the cleanliness of our hotel; we strive to give total confidence in this area, being fully aware that this is basic for a comfortable holiday experience in any hotel. Our primary goal being to assure our guests feel comfortable and fully enjoy their visits, we are eager to regain your confidence during another occasion if you gave us that chance.Best Regards,Eva Belokostolska, General Manager

8/10 Buono

Nicholas

Viaggio di gruppo
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura

10/10 Eccellente

Sandra

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Staff was very friendly, location was great, beds were comfortable and the rooms were very clean
Soggiorno di 4 notti a dicembre 2023

8/10 Buono

Robert

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Nice property. Great stay — Except for the pillows which are cheap formless garbage. I used the rooms towels to not end up with a neck ache. It’s a shame cause the hotel is great otherwise. But a holiday hotel shouldn’t involve a choice between sleeping on towels or a chiropractor
Soggiorno di 2 notti a novembre 2023
Risposta di Eva Belokostolska, General Manager, il giorno 22 nov 2023
Dear Robert,Thank you for your insights following your recent visit. We're delighted to hear that you found our hotel to be a great place to stay.We understand that the comfort of our guests is paramount, and it's concerning to hear that the pillows provided during your stay did not meet your expectations. More so because there is a pillow menu available through our Bareló APP, designed to cater to different preferences. We regret that this amenity did not enhance your comfort as intended. Please accept our apologies for any discomfort you experienced. For future stays, we encourage you to reach out to our staff for anything you may need to fully enjoy your stay among us. Your well being is our priority, and we are committed to ensuring that every aspect of your stay is enjoyable.Thank you again for choosing our hotel on this occasion and for the courtesy of your time and look forward to serving you again soon.Best regards,Eva Belokostolska, General Manager

8/10 Buono

Fatih

Viaggio di lavoro
Mi è piaciuto: Pulizia, condizioni e dotazioni della struttura, comfort della camera
Soggiorno di 3 notti a novembre 2023

8/10 Buono

Gabriela

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Great location- right in the center of the city- amazing really. Walking distance to restaurants, museums, stores.. Staff extremely helpful and friendly. The downside of the location is no parking and the pillows not comfortable at all.
Soggiorno di 3 notti a novembre 2023
Risposta di Eva Belokostolska, General Manager, il giorno 11 nov 2023
Dear Gabriela,First and foremost we would like to thank you for review you shared following your recent visit to our Occidental Ljubljana hotel We appreciate your kind words regarding our staff, their kindness and helpfulness being undoubtedly one of our hotel's main assets we will definitely congratulate them all on your behalf for their contribution to your well being whilst staying among us.We are sincerely sorry to read your dissatisfaction with the pillows, more so because as an alternative to the pillows collocated in the rooms there are several models of pillows placed at our guests disposal through the pillow menu of our Barceló APP. We encourage you for a future occasion please do not hesitate to contact the reception team for anything you may need to fully enjoy your holidays among us. We regret your disappointment regarding the parking, but thanks to our central location there are numerous parking possibilities available in the surrounding area. Our reception staff always strive to suggest to our guests the best available options. Nonetheless, we are delighted to hear that you enjoyed your stay in our hotel and found our location convenient for exploring the beautiful old town of Ljubljana.Once more we thank you for sharing your experience with us and look forward to serving you again soon.Best regards,Eva Belokostolska, General Manager

6/10 Soddisfacente

Kristjan

Mi è piaciuto: Pulizia, condizioni e dotazioni della struttura, comfort della camera
Soggiorno di 4 notti a ottobre 2023

6/10 Soddisfacente

CATHY

Non mi è piaciuto: Comfort della camera
Great Location in the Old City
Room was very small. The breakfast was minimal. The internet kept turning off. The location was great to see the old city and the castle. The reception staff was friendly and helpful.
Soggiorno di 1 notte a ottobre 2023
Risposta di Eva Belokostolska, General Manager, il giorno 22 ott 2023
Dear Cathy,We first would like to thank you for choosing our Occidental Ljubljana Hotel for your stay in the Slovenian capital and for sharing your comments on your experience among us. We appreciate your kind words for our staff, their kindness and helpfulness being undoubtedly one of our hotel's main assets we will definitely congratulate them all on your behalf for their contribution to your well being whilst staying among us.We understand that you found the room size we accommodated you in to be a bit small. Our hotel offers a variety of room types and sizes to cater to different preferences and needs. For your next visit, we encourage you to get in contact with us, we would be more that happy to help you to choose a room for a more spacious experience.Please accept our sincerest apologies for the difficulties you had with our wifi service, We provide free high-speed Wi-Fi throughout the hotel and will investigate any issues to ensure a seamless experience for our guests.As for the breakfast, we strive to offer a variety of options to suit different tastes, and we will take your feedback into consideration for future improvements. Nonetheless, we are delighted to hear that you found our location convenient for exploring the beautiful old town of Ljubljana.Thank you and we look forward to the pleasure of welcoming you back on future occasions. Best regards,Eva Belokostolska, General Manager

10/10 Eccellente

Ivan

Soggiorno di 1 notte a ottobre 2023

10/10 Eccellente

Miae

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Wonderful!!!
Soggiorno di 3 notti a ottobre 2023
Risposta di Eva Belokostolska, General Manager, il giorno 12 ott 2023
Dear Guest,Thank you for taking the time to review your stay.A message of satisfaction from a recent guest is always a reward and incentive for our team to continue upholding the standards expected of us.The entire team look forward to welcoming you back for a future visit.Kind regards,Eva Belokostolska, General Manager

10/10 Eccellente

Aleksandra

Soggiorno di 5 notti a ottobre 2023

10/10 Eccellente

Victor

Soggiorno di 1 notte a settembre 2023

10/10 Eccellente

Ron

Mi è piaciuto: Pulizia, condizioni e dotazioni della struttura, comfort della camera
Exceptional place to stay
Soggiorno di 3 notti a settembre 2023
Risposta di Eva Belokostolska, General Manager, il giorno 24 set 2023
Dear Ron, Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to know that you found our hotel to be in excellent condition and appreciated the cleanliness and comfort of your room. Our team works diligently to maintain high standards of cleanliness and ensure our guests have a comfortable stay.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Eva Belokostolska, General Manager

6/10 Soddisfacente

rafi

Mi è piaciuto: Pulizia
Non mi è piaciuto: Condizioni e dotazioni della struttura
J’étais un des tous premiers clients de cet hôtel qui avait ouvert la veille de mon arrivée. Le personnel était gentil mais ne savait pas comment les choses fonctionnaient et ce qu’ils devaient faire. Il y a des choses ridicules dans la conception de la chambre : la lumière des toilettes s’allume toute seul quand elle détecte du mouvement et peut s’allumer plusieurs fois pendant la nuit si vous bougez dans votre sommeil.
Soggiorno di 3 notti a settembre 2023
Risposta di Eva Belokostolska, General Manager, il giorno 24 set 2023
Dear Rafi, Firstly we thank you for making our Occidental Ljubljana your choice hotel for your visit to the Slovenian capital, although we regret that we fell a little short of your expectations this time around.In Barceló Hotel Group we strongly believe that there is always room for improvement and your comments will assist our team in their continuous efforts aimed at meeting our guests' expectations, therefore we greatly appreciate the time you took out of your day to share your constructive critics.Once again, thank you for choosing our hotel and for your feedback, we certainly look forward to serving you again and to have the opportunity to exceed you expectations in a not too distant future. Kind regards,Eva Belokostolska, General Manager

10/10 Eccellente

Laura

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura
Soggiorno di 1 notte a settembre 2023