Piscina all'aperto

Recensioni per Sol Club Cayo Largo

3.5 out of 5
Sol Club Cayo Largo
Cayo Largo del Sur, Archipielago de los Canarreos, Cayo Largo

Recensioni

7,0

Buono

Valutazione di 10 - Eccellente. 6 su 28 recensioni" "
Valutazione di 8 - Buono. 8 su 28 recensioni" "
Valutazione di 6 - Soddisfacente. 9 su 28 recensioni" "
Valutazione di 4 - Scarso. 4 su 28 recensioni" "
Valutazione di 2 - Terribile. 1 su 28 recensioni" "

6,8/10

Pulizia

6,8/10

Personale e servizio

8,8/10

Servizi

6,8/10

Condizioni e dotazioni della struttura

Recensioni

4/10 Scarso

Viaggiatore verificato

Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Deludente
Siamo arrivati al Sol sperando di stare in un resort a quattro stelle vero e proprio... ed invece tutto deludente... specie l’accoglienza. La struttura è bella , e qualcuno come i camerieri e i ragazzi della animazione sono anche in gamba e gentili... ma nel complesso accoglienza zero, senza un sorriso, disguidi a non finire, pulizia sotto la sufficienza , stanze in condizioni pessime, lenzuola umide, rubinetti arrugginiti e via dicendo. Per non parlare del cibo... pieno di mosche e piccoli insetti... capisco che siamo nella natura ma se c’ è questo disagio in qualche modo occorre ovviare .. ad esempio prevedendo una struttura al chiuso. Le uniche cose decenti erano quelle preparate suo momento, come la pasta e le omelette... ma per il resto... davvero deludente!
Soggiorno di 1 notte a febbraio 2020
Risposta di scl2020, il giorno 21 feb 2020
Per quanto riguarda il tuo commento, Voglio esprimere il nostro servizio clienti e l'indirizzo dell'hotel, abbiamo partecipato alcuna difficoltà ai nostri huespedes.lamentamos che la varietà e la qualità del cibo non era a proprio piacimento durante il vostro soggiorno. Un cordiale saluto Direccion Commerciale

2/10 Terribile

Eduardo

Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
One of the worst experiences of my life...
This has been one of the worst experiences of my life... I will never go back to this place! and the reasons are: 1. The hotel is horrible and needs an immediate refit! 2. The food is simply the worst I've ever had in my entire life! 3. The resort amenities such! I could write much more... but I don't feel that they are worth my time. Therefor the only thing I can say is: Go somewhere else!
Soggiorno di 1 notte ad agosto 2019
Risposta di Sales Manager, il giorno 1 set 2019
Dear Eduardo, Although we sincerely regret reading that your stay at our Sol Cayo Largo fell short of your expectations, we are grateful for the time you spent to share this feedback of your overall holiday experience among us as we certainly believe that there are always aspects for improvement and your constructive feedback is very much appreciated. We are very sorry for the inconveniences you had, we will certainly look into resolving those issues immediately. Regarding your discontent with the food offer and service, I will be sure to share your comments with our Executive Chef and our F&B Manager. We know this is one of the main aspects vacationers value during their stay and I apologize if detracted from your experience in at any rate. For sure, each of your remarks will be analyzed and discussed and we will take the necessary actions to continue improving the quality of our product and services. Once again, thank you for your time and despite the issues you have raised following your stay, we hope that Sol Cayo Largo will remain an option for your next holiday and to showing you our progress as a result of hard work and also being able to receive your impressions.

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Comfort della camera
mangiare con mosche e zanzare
Reception lenta, camera spaziosa ma bagno un po' decadente con tende della doccia corte per cui ad ogni doccia il bagno si allagava. Il ristorante a buffet completamente aperto per cui si mangiava attorniati da mosce e zanzare da incubo, presenti anche sul cibo. Per il resto bell'ambiente con verde e piscine ben curate e bar numerosi e ben forniti
Soggiorno di 3 notti a luglio 2019

6/10 Soddisfacente

Daniela, Italy

Mi è piaciuto: Personale e servizio e condizioni e dotazioni della struttura
Non mi è piaciuto: Pulizia
Struttura nel complesso piacevole e personale gentile. Pessima la pulizia degli asciugamani da camera. Cibo nel complesso vario ma pessima la qualità della frutta.
Soggiorno di 6 notti a febbraio 2019
Risposta di Direttore Commerciale, il giorno 16 mar 2019
Gentile Daniela, La ringrazio molto per aver dedicato il tempo a condividere la Sua recensione.Sicuramente, ci sono sempre opportunità per migliorare i servizi, in particolare nel settore alberghiero. I suggerimenti dei nostri clienti sono di vitale importanza in questo processo e Vi ringraziamo in particolare per aver posto la nostra attenzione su elementi che a Suo parere si dovrebbero migliorare. Un cordiale saluto

4/10 Scarso

Gaia

Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Da evitare
Il resort ha problemi gravi di acqua potabile e spesso manca, così latte caffè succhi e cocktail vengono preparati con acqua marina. Le camere sono molto vecchie e sporche, gli asciugamani sono spesso macchiati e con buchi. Il personale eè del tutto impreparato tranne un paio di animatori e di baristi. La spiaggia con il vento e il mare mosso è inesistente e con grosse pietre nascoste che la rendono pericolosa. La ristorazione per essere a Cuba è sopra la media e in media buona e varia . Il centro massaggi è la cosa migliore massaggiatori bravi professionali ed economici.
Soggiorno di 3 notti a febbraio 2019
Risposta di Sales Manager, il giorno 16 mar 2019
Gentile Gaia, Ricevere opinioni dai nostri clienti, anche negative, serba sempre un elemento fondamentale, strumento del nostro lavoro, che ci supporta nell' intervenire direttamente sulla problematica migliorando ogni volta la qualitá del nostro servizio. I suoi commenti sono stati segnalati ai supervisori dei vari reparti coinvolti nell'incidente che si fa riferimento per la valutazione immediata e prendere necessarie azioni correttive e di miglioramento. Mi spiace che il periodo della Sua permanenza abbia coinciso con una decade in cui le correnti marine alterate, debite alle influenze di differenti Storms nell´área caraibica, abbiano avuto ripercussioni sulla nostra spiaggia rendendo opportuno segnalare l'attenzione con la bandiera rossa. Scusandoci per quanto da Lei riportato ci auguriamo di poter avere una seconda opportunita', nel caso Lei decidesse di ritonare in questo meraviglioso angolo di paradiso, per poterLa assistere ed offrire il meglio del nostro prodotto.

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Bella struttura sul mare. Camere ampie e confortevoli. Unica pecca il cibo: non proprio in linea con gli standard della struttura. Sicuramente però trattasi di resort che consiglierei.
Soggiorno di 2 notti a dicembre 2018
Risposta di Direttore Commerciale, il giorno 18 feb 2019
Gentile Cliente, Grazie per aver condiviso la Sua positiva esperienza. Siamo soddisfatti per essere stati in grado di offrire un soggiorno così delizioso. Grazie per mettere la nostra attenzione ai dettagli del servizio che devono ancora essere migliorati, per raggiungere e mantenere gli standard di qualità a cui aspiriamo. Ci auguriamo che nel futuro Lei possa di nuovo condividere con noi ancora una ricca ed indimenticabile esperienza. Un caloroso saluto da Cayo Largo

6/10 Soddisfacente

Erika, Rimini

Mi è piaciuto: Personale e servizio
Non mi è piaciuto: Pulizia
L’hotel non è molto curato. Il personale é gentile è sempre disponibile, ma la struttura ha carenze a livello strutturale e sopratutto é carente nella pulizia
Soggiorno di 3 notti a ottobre 2018

10/10 Eccellente

Maria

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Divino lugar!
Muy buena estadía, hermoso lugar y atención. Volveríamos sin dudas.
Soggiorno di 3 notti a marzo 2020

10/10 Eccellente

Joseph

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Isla Cubano.
Very relaxing. Great staff. Comfortable room. Beach front view. Excellent entertainment at the theatre. Good WI-FI connection. White sand turquoise water beaches. Pool and all inclusive experience was very enjoyable. I highly recommend.
Soggiorno di 3 notti a febbraio 2020

6/10 Soddisfacente

Ana

Viaggio di gruppo
Mi è piaciuto: Pulizia e comfort della camera
Bien ubicado pero necesita mejorar
Habitación grande pero el baño estaba muy viejo. La comida del buffet podría estar mejor, todo estaba frío. Personal poco atento y muy lento.
Soggiorno di 2 notti a febbraio 2020
Risposta di Comercial, il giorno 13 mar 2020
Estimada Ana, Ante todo queremos agradecerle por tomar parte de su tiempo para compartir sus opiniones respecto a su reciente visita junto a nosotros. En nombre de la Gerencia y el personal de Sol cayo Largo le pedimos acepte nuestras más sinceras disculpas por no haber estado a la altura de sus expectativas. Estamos revisando con cada uno de los departamentos implicados, todos los comentarios plasmados por usted e incrementaremos la supervisión en todos los aspectos. Gracias una vez más por elegirnos y por sus críticas constructivas, esperamos tener la oportunidad de servirle nuevamente en el futuro. Reciba un cordial saludo

6/10 Soddisfacente

Leandro

Mi è piaciuto: Pulizia e comfort della camera
Non mi è piaciuto: Personale e servizio
Boa acomodação, porém precisa melhorar
Bom hotel, porém com funcionários pouco cordiais. Refeições boas, mas com falta de muitos produtos, por vezes acabavam os ingredientes das refeições, principalmente do lanche da tarde. Para se chegar nas praias mais bonitas deve-se pegar um transfer no valor de 5 euros por pessoa ida e volta, há alguns táxis coletivos em frente ao hotel que leva até a praia por 2 euros por pessoa o trecho.
Soggiorno di 3 notti a gennaio 2020
Risposta di scl2020, il giorno 21 feb 2020
Lamentamos las situaciones no fueron de su agrado y no haber satisfecho sus expectativas en cuanto a la variedad de comida, nuestro empeño esta en mejorar las dificultades presentes y el futuro para que sea Cayo Largo una isla inolvidable. Cordiales saludos, Dirección comercial.

6/10 Soddisfacente

EnSee

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia e servizi
The property itself is beautiful but the door in our villa didn't properly lock which made us feel a little less secure. The food was OK but they have a serious problem with flies in their eating areas and should do more to cover food properly. The beach is absolutely stunning and the sights were magnificent. If you come here expecting great food and luxurious interior design in your suite, this is not the place for you. If you're going purely for the sights and beach, it's worth it. Good bar with friendly bar tenders.
Soggiorno di 2 notti ad agosto 2019
Risposta di Sales department, il giorno 11 gen 2020
Dear client; Thank you for making our Sol Cayo Largo your choice hotel on this occasion and for your comments to the travel community of Sol Cayo. Please be assured that your comments will be taken into serious consideration and that they will help us to improve our services. On the other hand we thank you for pointing out the kindness and enthusiasm of our staff, their friendliness and helpfulness being our hotels’ main strength we will definitely congratulate them all on your behalf for their contribution to your wellbeing whilst staying among us. Once again, thank you for your time and despite the issues you have raised following your stay, we hope that Sol Cayo largo will remain an option for your next holiday. Best regards

10/10 Eccellente

Valeria, Argentina

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Lo que mas destaco de este alojamiento es su personal, siempre dispuesto a ayudar y a hacernos sentir comodos, siempre con una sonrisa. El Establecimiento es tal cual su descripción.
Soggiorno di 1 notte a giugno 2019

10/10 Eccellente

Viaggiatore verificato

Viaggio con la famiglia
Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, servizi e condizioni e dotazioni della struttura
Pasamos unos días excelentes. lo que mas se destaco fue la atención de todo el personal, especialmente en los comedores, restaurant y bares.
Soggiorno di 4 notti a giugno 2019

6/10 Soddisfacente

Viaggiatore verificato

Viaggio di coppia
Mi è piaciuto: Pulizia, servizi, condizioni e dotazioni della struttura
I would have rated the hotel much higher except twice we discovered money missing. The first time was when one of the bartenders broke a CUC$100 note for me (giving me back CUC$100 in smaller bills so I could tip him). I later discovered that he actually only gave me CUC$95 back--not the CUC$100 as expected. The second time was when CUC$25 disappeared from our room after it was cleaned.
Soggiorno di 3 notti a maggio 2019
Risposta di scl0619, il giorno 27 giu 2019
Dear Sr; About money missed, It is very important for the hotel if you would let us to know during your stay, there is a Customer Service available to assist dissatisfactions, will appreciate if you give us more details like the person name. Best regards.

6/10 Soddisfacente

Giully

Non mi è piaciuto: Personale e servizio
Faltou água no hotel! E ninguém resolveu absolutamente nada! Disseram que era problema de abastecimento e tive que viajar para Havana sem tomar banho! Absurdo e descaso.
Soggiorno di 2 notti ad aprile 2019
Risposta di Sales team, il giorno 1 giu 2019
Dear Giully, Thank you for to have chosen our hotel to spend your vacations and we are really sorry because you were not satisfied totally concerning maid service and supply water in your room, it is important to know that our Customer Service Department is always available to assist dissatisfaction and do our best to please guests, especially while they are in the hotel. Regards,

10/10 Eccellente

Maurizio

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 4 notti a febbraio 2019
Risposta di Sales Manager, il giorno 27 feb 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your recommendation!

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Soggiorno di 2 notti a dicembre 2018
Risposta di Sales Manager, il giorno 16 feb 2019
Dear client, Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 Buono

Jes, New York, NY

Mi è piaciuto: Personale e servizio e servizi
Non mi è piaciuto: Pulizia
The property needs serious updating. This may have been a 4 star at one point. That is not the case anymore. I would give it a 3 star at best. I know this is Cuba, but jeez. When we first got there, the hotel door cards did not work. We had to shower with cold water due to the hot water never working. Our room service did not come by not once during our stay. No one made our beds or organize anything while we were there. No new towels, etc. We did like the location of our room, we were in the far end. We enjoyed teh drinks at the Lobby bar. The guys there are great! The hotel staff all were great, witht he exception of our room service girl whom we never saw. Front desk staff was very nice, even security and Daniel all were nice. Food selection is minute, you get to select from three dishes for your main course, most in tomato sauce. The beaches however, took my breath away.
Soggiorno di 3 notti a novembre 2018
Risposta di Sales team, il giorno 7 dic 2018
Dear Client, Thank you for letting us know your impressions about your stay in Sol Cayo Largo. Personally, I offer my sincere apologies for any inconvenience that may have had during your stay at our facility and it's really a shame not being able to meet your expectations. For sure, each of your remarks will be analyzed and discussed and we take the necessary actions to continue improving the quality of our product and services. Honestly we really sorry the perceptions you had in our resort about the quality and variety of meals, ensure we are managing the solutions and we give you our apologies. Concerning your comments about rooms; we really appreciate them as very good improvement opportunities. It is my pleasure to inform you that we are working hard with our preventive and maintenance programs to get the goal to keep on getting better image in the rooms, so as to succeed our clients expectations. Best Regards

4/10 Scarso

Hassan

Mi è piaciuto: Pulizia e comfort della camera
Non mi è piaciuto: Personale e servizio
Custo beneficio muito ruim
O custo beneficio do hotel não é interessante. Estando em Cayo Largo, a sua melhores praias não estão nos hotéis (Sirena e Paraíso). Sendo assim, não justifica pagar mais caro. O hotel em ai deixa a desejar na alimentação e na bebida, assim como no atendimento, em alguns momentos. O fluxo de informação no hotel também é ruim: os colaboradores não avisaram que precisava de um ticket para ir de graça para as praias de graca e acabamos gastando dinheiro desnecessariamente.
Soggiorno di 2 notti a novembre 2018
Risposta di Departamento comercial, il giorno 9 dic 2018
Prezado Hassan, Primeiro de tudo, obrigado também para tirar um pouco do seu precioso tempo para dar sua opinião sobre o nosso hotel Sol Cayo Largo e seus serviços. Obrigado por colocar a nossa atenção para detalhes do serviço que ainda precisam ser melhorados, para atingir e manter padrões de qualidade a que aspiramos e que nossos clientes merecem. Pessoalmente, eu ofereço minhas sinceras desculpas por qualquer inconveniente que possa ter tido durante a sua estadia em nossas instalações e é realmente uma pena não ser capaz de atender às suas expectativas. Tenha certeza de que seus comentários são de grande valor e nós os consideramos importantes oportunidades de melhoria; cada um de seus comentários foi analisado e discutido com eles e tomar as medidas necessárias para continuar a melhorar a qualidade do nosso produtos e serviços. Lamentamos que a qualidade das refeições e serviço em nossos restaurantes não eram de seu agrado. Por favor, aceitem nossas desculpas se em algum momento do tratamento em qualquer área do hotel não foi até os padrões de serviço ao qual estamos acostumados. Atenciosamente

8/10 Buono

Ricardo

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 2 notti a novembre 2018
Risposta di Departamento comercial, il giorno 9 dic 2018
Muchas gracias por preferirnos y recomendarnos a futuros clientes! Esperamos verle nuevamente entre nosotros.

10/10 Eccellente

Namsoo

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Soggiorno di 3 notti a ottobre 2018
Risposta di Departamento Comercial, il giorno 9 dic 2018
Estimado Namsoo, Nos da inmenso placer conocer que su estancia junto a nosotros ha sido de 5. Les estamos agradecidos por habernos elegido para el disfrute de sus vacaciones. Reciba un afectuoso saludo desde la bella isla de Cayo Largo de parte de todos el equipo de Sol cayo Largo!

6/10 Soddisfacente

Nana

Beautiful Island, not so great food
We enjoyed the beach and the beautiful island very much, but the hotel was not that impressive. Especially the food at the buffet restaurant was just boring. There is also an a la carte restaurant in the hotel, and one-time dinner per stay at this restaurant is included in the all-inclusive price for all the guests. This would have been a nice experience, but it was fully booked for the whole duration of our stay at the resort, so we ended up just going to the buffet restaurant everyday... Anyways, the beautiful beaches are the main attraction on the island and they don't disappoint you.
Soggiorno di 2 notti a ottobre 2018
Risposta di Sales Team, il giorno 7 dic 2018
Dear Nana, Thank you for letting us know your impressions about your stay in our hotel Sol Cayo Largo. We are sorry because we weren’t able to cover all your expectations regarding hotel and food. Personally, I offer my sincere apologies for not being able to meet the high expectations and for any inconvenience that may have had during your stay at our facility and it's really a shame not being able to meet your expectations. We will carefully go through all the points you mentioned for immediate evaluation and action as needed. Thank you for bringing your opinions to our attention. Honestly we really sorry about the perceptions you had in our resort about the quality and variety of meals, ensure we are managing the solutions for give a better service.

6/10 Soddisfacente

alejandra

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, comfort della camera
Non mi è piaciuto: Condizioni e dotazioni della struttura
Bueno en general
Me fue bien, lo unico que con la gran tormenta se me inundo el baño. Con respecto a la comida habia poca variedad y sobre todo falta de frutas naturales. La mayoria era fruta de lata
Soggiorno di 6 notti a luglio 2018
Risposta di Sales Department, il giorno 28 ago 2018
Estimada Alejandra, Le agradecemos infinitamente todas sus opiniones. Sobre los detalles a los que hace referencia hemos tomado buena nota y estamos trabajando en ellos para solucionarlos y hacer más gratificante la estancia de los clientes que nos visitan. Comentarios como estos son muy útiles para continuar mejorando en la calidad del servicio y lograr cumplir las expectativas de nuestros clientes. Esperamos verle pronto entre nosotros. Saludos

8/10 Buono

Valentina, Malmö, Sweden

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Fin hotell med alla bekvämligheter
Rent och fint, varierande kost, trevlig personal, mycket fin strand - en positiv upplevelse!
Soggiorno di 9 notti a gennaio 2018

8/10 Buono

Gerson, Rio de Janeiro

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Um bom resort....
Fiquei três dias em Cayo Largo. Achei o resort muito bom. Funcionários excelentes e simpáticos. Quarto grande e muito bom. A comida é mediana. Mas não se passa fome. Achei os passeios no local um pouco caros. Mas o local é paradisíaco. Hotel em frente ao mar. O tipo de turista de Cayo Largo, parece ser mais cabeça, tanto jovens quanto os de mais idade. Não se vê jovens fazendo zoeira. Recomendo a todos.
Soggiorno di 3 notti a gennaio 2018

8/10 Buono

Viaggiatore verificato

Mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
Paradies mit gutem Hotel.
Fantastischer Strand, sehr gutes Essen für kubanische Verhältnisse, saubere und geschmackvoll gestaltete Zimmer.
Soggiorno di 4 notti a dicembre 2017
Risposta di hotel, il giorno 3 gen 2018
Muchas gracias ,esperamos regresen.!!

4/10 Scarso

mw, tokyo

Non mi è piaciuto: Pulizia, personale e servizio, condizioni e dotazioni della struttura e comfort della camera
I will try another hotel next time
We stayed at this ocean view room and the room first seemed to be awesome. However, we soon realized that some disgusting brown (and some white) little tiny droppings falling from the ceiling. We were terrified as they were close to the bedding area. We requested the front desk and the management to do something but took ages to identify the stuff scattered on the table and floor, and we were told that we couldn’t be relocated because there was no room left that night. We ended up moving a king bed and a single bed around the room so that THEY don’t fall into our faces. That night was the first night at the hotel after flying from Havana and we just wanted to relax in the room and have an early night to bed. it was just an awful night, didn’t have a good sleep, And the cost to the room wasn’t worthy at all. The next day, the management didn’t quickly move us to another room either. We just don’t understand why it takes them ages to respond to complaints. Do they have manual procedures in handling complaints even?? We just felt that it was an unfortunate choice in choosing a hotel. The only thing I liked about the hotel was other staff members, especially the lady at the snack bar. She was friendly and made me feel better.
Soggiorno di 2 notti a novembre 2017
Risposta di Sales Manager, il giorno 20 dic 2017
Dear client, Thank you for letting us know your impressions about your recently stay in Sol Cayo Largo. Personally, I offer my sincere apologies for not being able to meet the high expectations and for any inconvenience that may have had during your stay at our facility and it's really a shame not being able to meet your expectations. Your suggestions will be seriously taken into account in order to make our services better and our guests can feel satisfied. We know that there is still a lot to be done and we are working harder and harder everyday to make it better. Your compliments for our staff will be given to all of them. They work for our guests’ satisfaction and it is very comforting when they accomplish their goal. We hope you give us a second chance to change the negative image that led to our services. Personally, I am at your disposal.